آفتاب

عفو مشروط برای بوکوحرام!

عفو مشروط برای بوکوحرام!

خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس جمهور نیجریه اعلام کرده است در صورتی که "بوکو حرام" سلاح های خود را بر زمین بگذارند، تمام اعضای آن مورد عفو قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آسوشیتد پرس"، "بونی هارونا" وزیر توسعه جوانان نیجریه، روز گذشته اعلام کرد "گودلاک جاناتان" رئیس جمهوری این کشور با عفو گروه مسلح بوکو حرام موافقت کرده است. دولت نیجریه این گروه را متهم می کند که هزاران تن طی سال های گذشته کشته و یا مجروح کرده است.

وزیر توسعه جوانان نیجریه، در سخنانی به مناسبت عید دموکراسی، خاطرنشان کرد رئیس جمهور جاناتان تأکید کرده است خلع سلاح گروه بوکو حرام مهم ترین شرط برای عفو اعضای آن است. وی افزود برنامه عفو بوکو حرام همچنان در دست بررسی است و این گروه بایستی از این فرصت استفاده کنند.

به گفته هارونا، رئیس جمهور جاناتان از سال ها پیش شورشیان "جنبش آزادیبخش دلتای نیجر" را که به عملیات های تخریبی در منطقه نفت خیز دلتای نیجر اقدام می کردند، مورد عفو قرار داد و این شورشیان از این طرح عفو در مقابل کنار گذاشتن سلاح هایشان، استفاده کردند.

این سخنان ساعاتی بعد از آن مطرح شد که رئیس جمهور نیجریه دستور آغاز عملیات گسترده امنیتی را برای مقابله با شورشیان گروه بوکو حرام صادر کرد.

گروه بوکو حرام، آوریل گذشته اقدام به ربودن حدود 230 دختر دانش آموز نیجریه ای کرده است. رئیس جمهور نیجریه، روز گذشته در این باره وعده داد تمام تلاش ها را برای آزادی این دختران انجام خواهد داد.

4949

کد N308487

وبگردی