آفتاب

جدایی خواهان شرق اوکراین: چهار ناظر اروپایی بازداشت هستند

جدایی خواهان شرق اوکراین: چهار ناظر اروپایی بازداشت هستند

تهران ؛ ایرنا - یک رهبر جدایی خواهان طرفدار روسیه در اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد :چهار ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا که از روز دوشنبه در شرق اوکراین ناپدید شده اند، بازداشت هستند و احتمال دارد به زودی آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دونتسک ، ˈ ویاچسلاو پونوماریف ˈ که گروه جدایی خواهش شهر اسلاویانسک را در کنترل خود دارد، به رویترز گفت : به سازمان امنیت و همکاری در اروپا در مورد سفر به منطقه هشدار داده شده بود ولی باوجود این هشدار یک گروه چهار نفره به منطقه اعزام شد.

وی در یک تماس تلفنی گفت :ˈ آنان بازداشت شده اند. دلیل آن این بود که نباید به اینجا می آمدند و در قضیه دخالت می کردند چرا که ما به آنان هشدار داده بودیم . ˈ

وی گفت : ما به کمک آنان همه چیز را رو به راه خواهیم کرد. ما اسناد آنان را نگاه کرده و سپس به آنان اجازه خواهیم داد بروند. ˈ

وی با اشاره به این که ˈ اگر ما از آنان بخواهیم جایی نروند آنان باید از این عقیده ما پیروی و اطاعت کنند ˈ افزود : این ناظران در مکانی در جنوب دونتسک مرکز اصلی منطقه نگه داری می شوند.

گروه ناظران از یک دانمارکی، ترک ، استونیایی و یک سوییسی تشکیل شده و در بین چند صد ناظری قرار دارند که برای نظارت بر اجرای توافقنامه بین المللی در زمینه کاهش بحران در شرق اوکراین به این بخش اعزام شده اند که در آن جدایی خواهان کنترل نقاط استراتژیک در چندین شهر را در دست دارند.

سازمان امنیت و همکاری در اروپا یک دیده بان امنیتی است. روسیه و اوکراین هردو عضو این سازمان هستند.

مترجمام 1403 **1917
کد N308116

وبگردی