آفتاب

یک مقام نظامی آمریکا: حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق سیاسی بسیار بهتر از راه‌حل نظامی است

یک مقام نظامی آمریکا: حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق سیاسی بسیار بهتر از راه‌حل نظامی است

تسنیم نوشت: ۱۴:۲۰

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت که گزینه راه حل سیاسی برای موضوع پرونده هسته‌ای ایران به مراتب بهتر از انتخاب گزینه اقدام نظامی است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران اعلام کرد: ما به وضوح اعلام کردیم که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد.

وی همچنین درباره تحولات سوریه گفت: در خصوص مخالفان نظام سوریه هم باید گفت این نیروها تاکنون هیچ فرماندهی مشترکی برای ما معرفی نکردند که بتوان با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

مقام بلندپایه نظامی آمریکا گفت: مساله در سوریه به حمایت نظامی و تسلیحاتی از مخالفان مربوط نمی‌شود بلکه مساله مهم درباره سوریه آماده کردن مردم سوریه برای مرحله بعد از جنگ است.

دمپسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سخن گفتن در خصوص خسته و فرسوده بودن ارتش آمریکا و ناتوانی این ارتش برای پیگیری مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی سخنی نادرست است.

وی درباره القاعده هم گفت: ارتش آمریکا موفق شد در مبارزه با القاعده شکست سنگینی به این سازمان تروریستی وارد کند اما به مروز زمان این سازمان تروریستی خود را با شرایط وفق داده است.

رئیس ستاد مشترک آمریکا در خصوص مانور موسوم به «شیر آماده حمله» در اردن هم گفت: این مانور هدفش حمله به سوریه یا اقدام نظامی ضد سوریه نیست از این رو باید بگویم این مانور بسیار عادی و برای افزایش آمادگی‌های نظامی است ولی در عین حال ما اوضاع جاری در سوریه را به دقت بررسی می‌کنیم.

این مقام ارشد نظامی آمریکا افزود: بعد از پایان این مانور اردن از ما نخواسته است تا نیرو یا تسلیحات باقی مانده از این مانور را در اردن باقی بگذاریم.

وی درباره اوضاع در لیبی هم گفت: حضور و به حرکت در آمدن ناوگان ما در نزدیک سواحل لیبی به دلیل قصد دخالت در امور این کشور نیست بلکه ما قصد داریم از کارکنانمان و تاسیسات حیاتی خود در خاک این کشور حمایت کنیم.

دمپسی در خصوص بحران لیبی گفت: اوضاع در لیبی روز به روز و بعد از سرنگونی نظام قبلی در این کشور در حال وخیم‌تر شدن است و باید برای این مساله چاره‌جویی شود.

این ژنرال عالی‌رتبه آمریکایی درباره لیبی افزود: هنوز دولت آمریکا برای دخالت مستقیم در لیبی تصمیم اتخاذ نکرده است

 

23503

کد N307997

وبگردی