آفتاب

نماینده مخالف توافق ژنو : در بررسی توافقنامه و مذاکرات هسته‌ای نباید جناحی رفتار کرد

نماینده مخالف توافق ژنو : در بررسی توافقنامه و مذاکرات هسته‌ای نباید جناحی رفتار کرد

تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نگاه فراجناحی و در نظر گرفتن منافع ملی در بررسی توافقنامه و مذاکرات با غربی‌ها تاکید کرد.

سیدمحمود نبویان شامگاه چهارشنبه در همایش فتح الفتوح که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده محمد بن موسی کاظم (ع)معروف به سبزقبا برگزار شد، عنوان کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای آن‌چه که اعتبار دارد و در عرصه بین‌الملل قابل پذیرش است تنها متن توافقنامه است.

نبویان گفت: اینکه ما سیاسیون بخواهیم با این توافقنامه، جناحی رفتار بکنیم کاملا غلط است، چون بحث منافع ملی در میان است.

وی با اشاره به اینکه، در بحث توافقنامه ژنو در ماه‌های گذشته جلسات متعددی با تیم مذاکره کننده هسته‌ای از جمله ظریف، عراقچی و روانچی داشته است افزود: انتقادات زیادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفته شده است.

نبویان همچنین به این موضوع اشاره کرد که طبق اصل ۹۰ قانون اساسی، هر توافقنامه برای تصویب باید به مجلس بیاید ابراز کرد: با این استدلال توافقنامه ژنو را به مجلس نیاوردند که در عنوان آن نوشته شده است «برنامه مشترک برای عمل» و عنوان توافقنامه در آن نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «به مذاکرات جاری خوشبین نیستم و اگر موضوع هسته‌ای حل شود آن‌ها سراغ مسائل دیگر می روند» تاکید کرد: لازم است ملت ما بیدار باشند و بدانند چه اتفاقی در حال وقوع است.

نبویان با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه عنکبوت که می‌فرماید «مثل کسانی که غیر خدا را به دوستی گرفته‌اند مثل خانه ایست که عنکبوت بنا می‌کند و اگر بدانید سست‌ترین خانه خانه عنکبوت است» تصریح کرد: اعتماد کردن و به دوستی گرفتن غیر خدا سبب نابودی می‌شود، براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید چشم‌مان به دشمن نباشد که فلان تحریم را بردارد بلکه باید نگاه‌مان به جوانان خودمان باشد.

 

23503

کد N307510

وبگردی