آفتاب

این تصاویر تروریستی نیست

این تصاویر تروریستی نیست

موجی از کشتار شهر سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیای آمریکا را در برگرفته است که طی آن شش تن و همچنین یک فرد مسلح مهاجم کشته شدند و هفت تن دیگر زخمی شدند.

خلاصه ای که از نظر گذراندید مربوط به اخبار 24 می است که به سرعت در رسانه ها به عنوان خبر فوری منتشر شد.دو روز از این حادثه می گذرد پلیس کالیفرنیا عامل این کشتار را امروز دستگیر کرد و هویت وی مشخص شد. این جنایت یک حمله تروریستی نبود.

واحد مرکزی خبر به نقل از ای بی سی نیوز نوشته است: عامل تیراندازی اخیر در ایالت کالیفرنیای آمریکا به رغم مشکلات روحی اجازه خرید اسلحه را داشته است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر و به نقل از ای بی سی نیوز، الیوت راجر، عامل تیراندازی های اخیر در ایالت کالیفرنیا در آمریکا که به مرگ شش نفر منجر شد، نقشه این قتل عام را پارسال کشیده بود. جزئیات این نقشه شوم همگی در یک بیانیه و تصاویر ویدیویی بر جای مانده از راجر، شرح داده شده است. والدین الیوت راجر که از یکدیگر جدا شده اند، حاضر به گفتگو با رسانه ها نیستند، اما اکنون روشن است که پسر آنها لحظاتی پیش از آغاز تیراندازی، درباره تصمیم خود هشدار داده بود. دقیقاً پیش از اینکه الیوت راجر تصمیم خود را عملی کند، مادرش متوجه شد که مشکلی وجود دارد. الیوت راجر در پیام ویدیویی هشدار آمیز خود گفت: « شما همه عمر مرا زجر دادید و این باعث می شود که خود شما نیز رنج بکشید».
سایمون استِر، دوست خانوادگی راجر به شبکه تلویزیونی اِی بی سی گفت روان درمانگر الیوت با مادرش تماس گرفته و از او خواسته بود که رایانامه (ایمیل) خود را بررسی کند. در اینجا بود که مادر الیوت با بیانیه صد و سی و هفت صفحه ای پسرش مواجه شد که در آن، شرح کاملی از جزئیات تنفر و حسادت این جوان بیست و دو ساله نسبت به زنان دیده می‌شد. الیوت در بیانیه خود، زنان را مسبب تنهایی، انزوا و بینوایی خود می داند. این بیانیه ساعت نه و هفده دقیقه شب، یعنی سیزده دقیقه قبل از آغاز تیراندازی ها منتشر شده است.
مادر الیوت، سپس صفحه شخصی فرزند خود را در پایگاه اینترنتی یوتیوب بررسی کرد و در اینجا بود که کابوس هایش به واقعیت تبدیل شد. راجر الیوت در صفحه شخصی خود گفته بود: « این آخرین تصاویر ویدیویی من است، ظاهراً همه چیز باید به اینجا ختم شود». به گفته سایمون استر، مادر الیوت بلافاصله با همسر سابق خود پیتر راجر و بعداً پلیس تماس می‌گیرد. هر دو آنها نیز فوراً خود را از شهر لس آنجلس به «آیلا ویستا» می رسانند، اما در طول مسیر رادیو اخبار مربوط به تیراندازی را پخش می کند. زمانیکه آنها به ایستگاه پلیس می رسند، افسران نیز این موضوع را تأیید می کنند که فرد تیرانداز، پسر آنها بوده است.
اَندی چان، یکی از دوستان الیوت می گوید: « او واقعاً ناراحت بود که چرا دنیا اینقدر با او بی رحم است».
اکنون فاش شده است که خانواده الیوت راجر، چند هفته پیش با مأموران پلیس تماس گرفته و درباره پیام های اینترنتی او ابراز نگرانی کرده بودند. معاونان کلانتر نیز به آپارتمان راجر مراجعه کرده بودند، اما به گفته بیل براون، کلانتر منطقه سانتا باربارا به این نتیجه رسید که الیوت واجد شرایط لازم برای بستری شدن اجباری در آسایشگاه روانی نیست. البته خود الیوت راجر گفته بود اگر مأموران پلیس، اسلحه ها و نقشه او برای تیراندازی را پیدا می کردند، اوضاع متفاوت بود. الیوت گفت: « اگر آنها اتاقم را بازرسی می کردند، همه چیز تمام می شد».
راجر در بیانیه خود به محرومیت های خود در زندگی اشاره می کند. با وجود این صفحه شخصی این جوان در پایگاه اینترنتی فیس بوک، از امتیازات و مواهب او در زندگی مانند عینک آفتابی و خودروهای گران قیمت و بلیط کنسرت های خصوصی حکایت دارد. پدر او نیز از دستیاران کارگردان در فیلم «هانگر گیمز» بوده است.
از آنجایی که الیوت راجر هرگز به علت بیماری روانی بستری نشده بود، به شکل کاملاً قانونی سلاح و صدها فشنگ خریداری کرده بود.

 

 

منبع: رویترز

49261

کد N307123

وبگردی