آفتاب

اظهارات نوبخت درباره جشن سالگرد پیروزی روحانی و پرونده 650 میلیون یورویی وزارت صنعت

اظهارات نوبخت درباره جشن سالگرد پیروزی روحانی و پرونده 650 میلیون یورویی وزارت صنعت

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، طبق روال هفتگی خود امروز نیز به میان خبرنگاران آمد تا به سوالات آنان پاسخ دهد. نوبخت در این جلسه رفتن شمخانی از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را شایعه خواند.

به گزارش خبرآنلاین نوبحت در این نشست خبری تصریح کرد: برگزاری جشن و مراسم در سالگرد انتخاب قاطعانه آقای روحانی توسط مردم، یک حق است و در جهت نشاط جامعه لازم است و دستگاه های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

اهم اظهارات سخنگوی دولت در ادامه به نقل از فارس و ایسنا و تسنیم می آید:

* نرخ تورم ماهیانه در اردیبهشت 7 دهم درصد بوده و کاهش داشته است. قیمت کالاها و نرخ خدمات رشد کمی داشته و نرخ تورم سال 93 به زیر 25 درصد خواهد رسید.

*بانک مرکزی موظف شد نسبت به رفع موانع اعطای وام های ازدواج اقدام کند.

*(با اشاره به اظهارات هفته گذشته نعمت زاده درباره پرونده 650 میلیون یورویی) نظر وزیر صنعت با صحبت های من مغایرتی نداشت. مجلس فرصت بدهد در خصوص پرونده 650 میلیون یورویی در صحن توضیح داده می شود. رانتی در کار نبوده و آن وارد کننده را باید تشویق کرد که در زمانی که انبارهایمان خالی بوده و پول نداشتیم برایمان کالا وارد کرده است.

*دولت موافق افزایش قیمت خودرو نیست اما کنترل قیمت به عهده شورای رقابت است و خودرو سازان به جای اینکه هر سال به فکر افزایش قیمت باشند، کیفیت محصولات را بالا ببرند.

*پیش خرید ساختمان ها و آپارتمان ها ضابطه مند می شود. آئین نامه این طرح تصویب شده و طرح ارزیابی زیست محیطی طرح های عمرانی هم به تصویب رسیده است. اقتصاد کشور امسال از رکود خارج می شود.

* اگر کسی به بیمارستانی مراجعه کرده و بیشتر از 10 درصد برای افراد عادی و 5 درصد برای تحت پوشش ها دریافت کردند به نهادهای نظارتی اطلاع دهد.

* رئیس جمهور با دعوت های متعددی از کشور های مختلف روبرو هستند که ناشی از جایگاه بین المللی ایران است.

*(درباره فساد سه هزار میلیاری و تحقیقات به عمل داده در این زمینه) در جریان پرونده فساد سه هزار میلیاردی از خیلی ها از جمله قائم مقام بانک مرکزی تحقیق شده اما به صرف اتهام وارد شدن به یک نفر در مقطعی آیا باید فرصت خدمت را از او بگیریم ؟ هر سه قوه اعلام کرده اند که این فرد بی گناه است.

* برگزاری جشن و مراسم در سالگرد انتخاب قاطعانه آقای روحانی توسط مردم، یک حق است و در جهت نشاط جامعه لازم است و همه دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

*پیامبر هم کسی را با شلاق و شمشیر به بهشت نبرده و قطعا مخاطب سخنان خطیب جمعه تهران روحانی نبوده است.

*(در جواب سوالی مبنی بر افزایش دوباره قیمت گاز طبیعی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها) این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت هیچ کالایی ندارد؛ چرا که ما در جهت مهار تورم تلاش می‌کنیم.

* نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت سال جاری 28/4 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه 17/2 درصد و نرخ تورم ماهانه اردیبهشت ماه 0/7 درصد اعلام شده است.

*علیرغم اینکه در اردیبهشت ماه مرحله دوم فاز هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کردیم، اما با توجه به مجموعه سیاست‌های پولی و مالی دولت، روند 9 ماه قبل در مورد تورم ادامه پیدا کرد که در طول این مدت شاهد کاهش نرخ تورم بیش از 12 واحد درصد بودیم و این کار در اردیبهشت ماه هم ادامه داشت و در مجموع قیمت کالاها رشد کمتری داشته است. تقلیل نرخ تورم به معنی تقلیل قیمت‌ها نیست، بلکه رشد افزایش قیمت‌ها کمتر شده است.

* امیدواریم نرخ تورم سال 93 بر اساس پیش‌بینی‌ها به زیر 25 درصد تحقق یابد و حتی در سال 93 شاهد تورم زیر 20 درصد باشیم. در جلسه امروز هیات دولت همچنین بانک مرکزی موظف شد سریعا نسبت به رفع موانع اعطای وام‌های ازدواج اقدام کند.

*با توجه به بیانات رهبری مبنی بر سیاست‌های افزایش جمعیت، همه نهادها در جهت تسهیل ازدواج باید اقدامات لازم را انجام دهند.

2929

 

 

کد N307038

وبگردی