آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

تاکید کرزای و مودی بر گسترش همکاریهای دوجانبه/ ادامه حملات سنگین ارتش پاکستان علیه طالبان

تاکید کرزای و مودی بر گسترش همکاریهای دوجانبه/ ادامه حملات سنگین ارتش پاکستان علیه طالبان

کشته شدن 9 عضو طالبان، تاکید کرزای و مودی بر گسترش همکاریهای کابل و دهلی نو و ادامه حملات سنگین ارتش پاکستان علیه طالبان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای از کشته شدن 9 عضو طالبان و بازداشت 9 فرد دیگر در جریان درگیریهای 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور خبر داد.

نیروهای افغان و خارجی این عملیاتها را در ولایتهای ننگرهار، لغمان، قندهار، زابل، ارزگان، میدان وردک، کاپیسا، لوگر و پکتیا انجام داده که در جریان آن 11 عضو طالبان کشته و زخمی شدند.

نیروهای امنیتی در این عملیاتها موفق به کشف و ضبط تعدادی سلاح سبک و سنگین و مقداری مهمات و مواد منفجره و همچنین خنثی کردن 5 عدد بمب کنار جاده ای شدند.

خبر دیگر اینکه حامد کرزای رئیس‌ جمهوری افغانستان در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند بر لزوم تداوم همکاریها میان کابل و دهلی نو در زمینه آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغان تاکید کرد.

نخست وزیر هند در این دیدار همچنین از همکاری دهلی نو با کابل برای مقابله با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در منطقه خبر داد.

"پراناب موکرجی" رئیس جمهوری هند همچنین در دیدار با کرزای علاوه بر گفتگو درباره مسائل دوجانبه ضمن استقبال از تلاشهای رئیس جمهوری افغانستان برای تقویت دموکراسی و مردم‎ سالاری در این کشور اولین انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور را محصول تلاش‎های کرزای خواند.

رسانه های خبری همچنین از بازداشت یک نوجوان انتحاری 16 ساله در ولایت ننگرهار افغانستان خبر دادند که در پی حمله انتحاری علیه نیروهای امنیتی بود.

بر این اساس فرد بازداشت شده در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که فردی به نام اسحاق در پاکستان آموزشهای لازم را برای انجام حمله انتحاری به وی داده است.

"راحیل شریف" فرمانده ارتش پاکستان همچنین در سفر به وزیرستان جنوبی در شمال غرب این کشور از ادامه حملات سنگین ارتش علیه شبه‌ نظامیان طالبان خبر داد.

حملات ارتش پاکستان علیه طلبان در شکست مذاکرات با شبه نظامیان در مناطق قبیله نشین افزوده و در جریان آن بیش از 130 شبه نظامی کشته و زخمی شدند.

کد N306904

وبگردی