آفتاب

آمریکا صندوق پنج میلیارد دلاری مبارزه با تروریسم ایجاد می‌کند

آمریکا صندوق پنج میلیارد دلاری مبارزه با تروریسم ایجاد می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد یک صندوق پنج میلیارد دلاری را برای شراکت در مبارزه با تروریسم و کمک به دیگر کشورها در این راستا ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از تصمیم باراک اوباما برای پایان دادن به نقش رزمی آمریکا در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی دفاع کرد.

وی در مصاحبه ای با یکی از برنامه های شبکه ان بی سی نیوز آمریکا با اشاره به سخنرانی مهم باراک اوباما در محل آکادمی ارتش این کشور درباره سیاست خارجی، تاکید کرد: اوباما به افغان‌ها خواهد گفت که آنها مجبورند در زمانی مشخص مدیریت امنیت و ارتش خود را بر عهده بگیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: پیام ما به افغانستان این است که ما قرار نیست همیشه در جهان به شما کمک کنیم. شما باید خود را سازماندهی کنید.

وی گفت: این به معنی رها کردن افغانستان نیست؛ این به معنی قدرتمند کردن افغانستان است.

جان کری همچنین در اظهاراتی در یکی از برنامه های شبکه سی بی اس آمریکا خاطر نشان ساخت: طرح آمریکا برای خارج کردن سربازانش از افغانستان اجازه خواهد داد که آمریکا منابع خود را صرف مبارزه با تروریسم در دیگر نقاط جهان کند.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد سیاست خارجه آمریکا باید به فکر یک جهان پیچیده‌تری باشد که به سرعت در حال تغییر است و در آن تروریسم چالش اصلی به شمار می‌رود.

کری اعلام خبر خارج کردن سربازان آمریکایی از افغانستان را اعلام دوران انتقالی در این کشور دانست و گفت: اگر به افغان‌ها بگویید که ما تا هر زمان که طول بکشد در این کشور می مانیم، مطمئنا خواهید دید که آنها تا هر زمان که بخواهند دلارهای شما را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: افغان‌ها می‌خواهند که ما با انتقال قدرت از کشورشان خارج شویم و این چیزی است که مردم آمریکا همواره خواهان تحقق آن در افغانستان بوده اند.

جان کری همچنین در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های آمریکا برای آزاد کردن دختران دانش‌آموز نیجریه ای که توسط گروه بوکو حرام ربوده شده‌اند، گفت: ما افرادی را در این کشور داریم و همکاری نزدیکی با نیجریه‌ای‌ها داریم.

انتهای پیام

کد N306722

وبگردی