آفتاب

مراسم بدرقه فغانی و کامرانی فر به برزیل انجام شد/ انتقاد کفاشیان از کمیته داوران

مراسم بدرقه فغانی و کامرانی فر به برزیل انجام شد/ انتقاد کفاشیان از کمیته داوران

رییس فدراسیون فوتبال در مراسم تقدیر از علیرضا فغانی و حسن کامرانی فر و بدرقه آن‌ها برای سفر به برزیل گفت: از کمیته داوران توقع داریم همان طور که فوتبال‌مان در آسیا اول است داوران بیشتری هم برای تورنمنت‌های مهمی مثل جام جهانی اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی مراسمی در دفتر علی کفاشیان از علیرضا فغانی و حسن کامرانی فر، دو داور ایرانی اعزامی به مسابقه‌های جام جهانی برزیل تقدیر شد و آن‌ها در حضور اهالی رسانه، رییس فدراسیون، رییس دپارتمان داوری و دو نفر از اعضای هیات رییسه فدراسیون، به صورت نمادین از زیر قرآن رد شدند و هدایایی هم به آن‌ها تعلق گرفت.

علی کفاشیان در این برنامه اظهار کرد: قرار بود دوشنبه و همزمان با تقدیر از بازیکنان تیم ملی، از این دو داور عزیز هم تقدیر کنیم اما فیفا در برنامه اعلامی از داوران خواسته تا شنبه به برزیل اعزام شوند بنابراین ما این تقدیر و تشکر را به جلو انداختیم.

وی افزود: من از فریدون اصفهانیان و حسین عسگری مسئولان کمیته و دپارتمان داوری تشکر می‌کنم که زحمات زیادی کشیدند تا این دو داور در مسابقه‌های جام جهانی حضور داشته باشند ما در دوره قبلی یک داور داشتیم و الان دو نماینده در جام جهانی داریم و این توانمندی‌های ما را نشان می‌دهد. البته وقتی رتبه فوتبال ما در آسیا اول است، ما از کمیته داوران این توقع را داریم که صاحب داوران بیشتری در چنین مسابقه‌های مهمی باشیم.

کفاشیان گفت: ما از الان از کمیته داوران می‌خواهیم تا برنامه‌ی جامع داوری را تدوین و آماده کرده که شامل بخش‌های مختلف آموزشی، توسعه‌ای و... باشد و به طور دقیق مشخص کند فدراسیون چگونه باید برای پیشرفت و رشد داوری از آن‌ها حمایت کند. تاکنون کمتر برنامه‌ای را از کمیته داوران در این راستا دیده‌ایم که تعیین کند ما باید چه حمایتی داشته باشیم. الان هم آقای کامرانی فر خودش به بنده اطلاع دادند که در حال اعزام هستند. من امیدوارم در آینده بتوانیم با استفاده از امکانات مختلف، داوران اعزامی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا پس از کفاشیان، حسین عسگری رییس دپارتمان داوری، علیرضا فغانی و حسن کامرانی‌فر داوران اعزامی ایران به جام جهانی درباره شرایط داوری و صحبت‌های کفاشیان اظهار نظر کردند و کفاشیان پس از صحبت‌های آن‌ها قول داد تا امکانات و سرمایه‌گذاری لازم برای حمایت برنامه جامع داوری را فراهم کند تا این برنامه پس از تصویب در هیات رییسه به اجرا درآید.

کفاشیان در این باره گفت: من به کمیته داوران ماموریت می‌دهم تا این برنامه را هرچه زودتر تهیه کنند. داوران درست می‌گویند ما درگیر مسابقه‌های لیگ شدیم و شاید برنامه‌های مختلف داوری به شکل بهینه اجرا نشده باشد اما از الان از هر گونه طرح جامع داوری حمایت می‌کنیم و برایش سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. حسین عسگری و فریدون اصفهانیان در کمیته داوران هم تلاش کنند از الگوهای بین‌المللی پیشرفته استفاده کرده و این طرح را هرچه زودتر به ما ارائه دهند.

رییس فدراسیون اعلام کرد: همین جا می‌گویم هر پاداشی که برای اعضای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 در نظر گرفته شود، برای این دو داور در نظر گرفته خواهد شد و ما از آن‌ها مانند سایر ملی‌پوشان تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N306655

وبگردی