آفتاب

وزیرخارجه جدید هند: قدرت خود را به جهانیان نشان خواهیم داد

وزیرخارجه جدید هند: قدرت خود را به جهانیان نشان خواهیم داد

دهلی نو - ایرنا - وزیر امور خارجه جدید هند روز چهارشنبه نمایش قدرت کشورش به جهانیان و تقویت بیش از پیش روابط با همه کشورهای جهان را به عنوان یک اولویت کاری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خانم ˈسوشما سوراجˈ نخستین زن در پست وزارت خارجه هند از زمان استقلال این کشور در سال 1947تاکنون روز چهارشنبه و در دومین روز کاری در برابر خبرنگاران اظهاراتی بیان کرد.

وی گفت: نمایش توانایی هایمان به جهان و تقویت بیش از پیش روابط با کشورهای دیگر اولویت من هستند.

خانم سوراج ضمن تشریح جزئیات گفت وگوی ˈنارندرا مودی ˈ نخست وزیر جدید هند با سران کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک) بعداز مراسم تحلیف در روز دوشنبه این هفته، گفت: من به نخست وزیر در انجام گفت وگو با رهبران سارک کمک کردم و تعاملات بسیار موفقیت آمیز بودند.

وزیر امور خارجه هند گفت وگوهای مودی با ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان در دهلی نو را مثبت توصیف کرد و افزود: من به گفت وگوها با رییس دولت پاکستان با دیده مثبت نگاه می کنم. نخست وزیر هند یک بار دیگر به همتای پاکستانی اش گفت که انجام گفت وگو برای عادی سازی روابط به همراه انفجارهای بمب ممکن نمی باشد.

خانم سوشما سوراج در ادامه افزود: هند خواهان برقراری روابط خوب با پاکستان است ولی این امر فقط در صورت خاتمه یافتن حوادث تروریستی محقق خواهد شد.

به گفته وزیر امور خارجه هند، مودی همچنین از نواز شریف خواست که دولت پاکستان محاکمه مسببان حملات 26 نوامبر سال 2008 در بمبئی را تسریع کند.

وی گفت که مودی در طول گفت وگوهایش با رهبران سارک بر ضرورت اجرای طرح های نوین مشترک از قبیل گردشگری تاکید کرده و خواستار آن شده که این کشورها مناقشه های دوجانبه را مطرح نکنند.

آساق ** 2164 ** 275
کد N306478

وبگردی