آفتاب

فساد مالی سارکوزی، استعفای رهبر اپوزیسیون فرانسه را رقم زد

فساد مالی سارکوزی، استعفای رهبر اپوزیسیون فرانسه را رقم زد

رهبر اپوزیسیون حزب راست میانه فرانسه پس از مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر اینکه وی هزینه کمپین انتخاباتی سال 2012 نیکولا سارکوزی را با جعل اسناد به جای هزینه‌های حزب جا زده ، استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان فرانسوا کوپه، رهبر اپوزیسیون فرانسه با درخواست سیاستمداران حزب اتحاد برای جنبش مردمی (UMP) فرانسه موافقت کرد و استعفا داد.

سیاستمدار 50 ساله فرانسه پس از آن این تصمیم را گرفت که معاون سابق کمپین انتخاباتی نیکولاسارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه در سال 2012 یک مصاحبه جنجالی کرد.

ژروم لاوریلو در مصاحبه خود با چشمانی اشکبار مدعی شد که در جریان کمپین سال 2012 سارکوزی که وی شکست خورد، به دلیل محدودیت‌هایی که در تامین هزینه‌های مبارزات انتخاباتی وجود داشت،‌ هزینه‌های وی به عمد به عنوان هزینه‌های نشست حزب فاکتور شده است. این مقام فرانسوی مدعی شد که نه سارکوزی و نه کوپه از این جریان مطلع نبودند.

وی گفت: اما من شجاعت این را نداشتم که بگویم "بس است ما خیلی زیاده روی کرده‌ایم".

ژان فرانسوا کوپه در آن زمان به عنوان رهبر حزب، مسئول پرداخت هزینه‌ها به شرکت PR بود که توسط دو تن از دوستان نزدیک کوپه اداره می‌شد.

کوپه که معاون شهردار Meaux است، در سخنانی که از تلویزیون TF1 پخش شد گفت: صفحه جدیدی ورق خورده است و از امروز من به طرز متفاوتی در سیاست عمل خواهم کرد. کارمندانم از اعتماد من سوء‌استفاده کردند.

طبق اظهارات وکیل این شرکت، بیش از 10 میلیون یورو (6 / 13 میلیون دلار) به عنوان هزینه‌های حزب به جای هزینه مبارزات انتخاباتی سارکوزی در 2012 فاکتور شده است.

انتهای پیام

کد N306137

وبگردی