آفتاب
کارشکنی مدعیان حمایت از دموکراسی؛

تصاویر آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از کشور/استقبال گسترده سوریهای مقیم ایران و لبنان

تصاویر آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از کشور/استقبال گسترده سوریهای مقیم ایران و لبنان

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعتی پیش در سفارتخانه ها و دفاتر نمایندگی دیپلماتیک سوریه در نقاط مختلف جهان آغاز شده و مردم در نخستین ساعات رای گیری استقبال خوبی از انتخابات داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعتی پیش در نقاط مختلف جهان آغاز شده است و سوریهای مقیم خارج برای مشارکت در آن به پای صندوق های اخذ رای آمده اند.

مردم سوریه با شرکت گسترده در این انتخابات، در واقع حمایت خود را از روند سیاسی این کشور مورد تاکید قرار می دهند.

سوریهای مقیم ایران نیز با حضور در مقر سفارت سوریه در تهران در نخستین ساعات اخذ رای، حضور پرشوری در انتخابات ریاست جمهوری سوریه داشتند.

"عدنان محمود" سفیر سوریه در تهران اعلام کرد: برگزاری انتخابات در سفارت سوریه در تهران و سفارتخانه های دیگر سوریه در واقع بیانگر اراده ملت سوریه است که از طریق مشارکت در انتخابات و حضور پای صندوقهای اخذ رای دیدگاه خود را درباره اولویتهای خود در مرحله آتی اعلام می دارند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه صبح امروز در سفارتخانه های دیگر خارجی نیز آغاز شده است. سفارت سوریه در مسکو از ساعت 7 صبح به وقت محلی اخذ رای از سوریهای مقیم را آغاز کرده است. برخی از سوریهای مقیم روسیه نیز برای تاکید بر حمایت خود از روند سیاسی سوریه با خون در برگه های اخذ رای اثر انگشت خود را قرار دادند.

در بیروت نیز سوریهای مقیم لبنان از نخستین ساعات اخذ رای به طور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سوریه مشارکت کردند. سوریهای مقیم سوریه با توجه به هم مرز بودن این کشور با لبنان، شمار بیشتری از دیگر کشورها دارند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سفارتخانه های سوریه در پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی)، کوالالامپور (پایتخت مالزی)، جاکارتا (پایتخت اندونزی)، امان (پایتخت اردن)، خارطوم (پایتخت سودان) ، مسقط (پایتخت عمان)، پکن (پایتخت چین) و دهلی نو (پایتخت هند) از نخستین ساعات صبح امروز آغاز شده  است.

همچنین برخی کشورهای خارجی همچون ترکیه و فرانسه و ایالات متحده آمریکا و برخی رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان با کارشکنی در روند تحولات سیاسی سوریه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در پایتختهای خود ممانعت به عمل آورده اند.

رسانه های سوری تصاویری نیز از مشارکت سوریهای مقیم ایران، چین و مالزی در انتخابات منتشر کرده اند:

 

ایران

چین

مالزی

کد N305877

وبگردی