آفتاب
حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:

گفت‌وگوی میان جناح‌های سیاسی از رشد گروه‌های بی‌شناسنامه جلوگیری می‌کند

گفت‌وگوی میان جناح‌های سیاسی از رشد گروه‌های بی‌شناسنامه جلوگیری می‌کند

مأموران و کارگزارانی که نمی‌توانند اراده مردم را پیش ببرند و در برابر خودسری‌ها کوتاه می‌آیند باید بدانند که آنها کارگزاران دولت تدبیر و امید نیستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: از مهمترین فواید گفت‌وگوی میان جناح‌های سیاسی جلوگیری از رشد گروه‌های بی‌شناسنامه و تندروی دو طرف است که می‌تواند به تامین منافع و امنیت ملی منجر شود.

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص افزایش فعالیت گروه‌های تندروی خودسر در کشور گفت: با توجه به شناختی که در طی سال‌های گذشته از گروه‌های تندروی موسوم به خودسر به دست آورده‌ایم، باید بگویم آنچه به عنوان جریان خودسر شناخته می‌شود گروه‌هایی هستند که سران و مراکز فرماندهی‌شان اعلام نشده و به شکل سازمان‌یافته در جهت حفظ منافع باندی و جناحی عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه کوتاه آمدن دولت در برابر گروه‌های تندرو موجب صدمه دیدن پایگاه رای‌اش خواهد شد، اظهار داشت: در این مدت برخی از فرمانداران و کارگزاران دولت در برابر خواسته‌های فراقانونی آنها کوتاه آمده‌اند که این مسئله فشل‌کننده و خطرناک است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه دولت باید نشان بدهد که اراده برای اعمال قانون و برخورد با قانون‌شکنی‌ها را دارد، یادآور شد: مأموران و کارگزارانی که نمی‌توانند اراده مردم را پیش ببرند و در برابر خودسری‌ها کوتاه می‌آیند باید بدانند که آنها کارگزاران دولت تدبیر و امید نیستند چون دولت تدبیر و امید خواسته‌اش ایستادگی در برابر قانون‌شکنی و اجرای قانون است.

حاضری ادامه داد: حتی فرمانداران دولت گذشته نیز آنقدر خنثی نبودند و در جهت تحقق منویات و اراده رئیس‌جمهور وقت گام برمی‌داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص پیشنهاد اخیر سعید حجاریان مبنی بر گفت‌وگو میان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا ابراز داشت: جریان اصلاح‌طلب همواره اهل گفتگو و مدارا و به رسمیت شناختن مخالفان است و شعارش نیز زنده باد مخالف من است و با اصولگرایان اهل منطق نیز از گفتگو اجتناب نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر این گفت‌وگوها انجام شود از یک سو ممکن است که اختلافات ناشی از سوءتفاهم‌ها حل گردد و از سوی دیگر مردم متوجه منطق طرفین خواهند شد.

دبیر کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: یکی از مهمترین فواید گفت‌وگوی میان جناح‌های سیاسی جلوگیری از رشد گروه‌های بی‌شناسنامه و تندروی دو طرف است که می‌تواند به تامین منافع و امنیت ملی منجر شود.

کد N305822

وبگردی