آفتاب

انتخابات مصر به دلیل حضور کمرنگ مردم تمدید شد

انتخابات مصر به دلیل حضور کمرنگ مردم تمدید شد

تهران - ایرنا - انتخابات ریاست جمهوری مصر که دو روز پیش در این کشور آغاز شده بود به دلیل شرکت ضعیف مردم مصر، امروز(چهارشنبه) نیز تمدید شد.

کمیته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر با اعلام مشارکت 37 درصدی در انتخابات، مدت رأی گیری از شهروندان این کشور را یک روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های عربی، ˈعبدالعزیز سلمانˈ دبیرکل کمیته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: نسبت شرکت کنندگان به حدود 37 درصد رسیده است.

کمیته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر پیش از آن ادعا کرده بود که به دلیل موج شدید گرما و افزایش استقبال رأی دهندگان در عصر، مدت انتخابات یک روز دیگر تمدید می شود.

بنابراین درهای مراکز رأی گیری ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی (30/10 به وقت تهران) برای سومین روز پیاپی به روی مردم مصر گشوده می شود.

انتخابات ریاست جمهوری مصر دوشنبه گذشته آغاز شد.

ˈحمدین صباحیˈ تنها رقیب ˈعبدالفتاح سیسیˈ وزیر دفاع سابق، تمدید انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد و گفت: این کار تردیدهایی را در خصوص سالم بودن فرایند انتخابات به وجود می آورد.

ستاد انتخاباتی عبدالفتاح سیسی هم به صورت رسمی به تمدید انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کرد.

دیروز گزارشهایی از مشارکت ضعیف مردم مصر در انتخابات منتشر شد.

برخی تلویزیونها و شبکه های ماهواره ای مصری از مشارکت ضعیف مردم در انتخابات و تحریم آن از سوی برخی جریانها انتقاد کردند.

این درحالی است ˈعبدالفتاح سیسیˈ شیخ الازهر و سراسقف مسیحیان مصر مردم این کشور را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرده بودند.

برخی اقشار مردم مصر از جمله هواداران ˈاخوان المسلمینˈ و ˈمحمد مرسیˈ رئیس جمهور برکنار شده، انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرده اند.

ارتش مصر به فرماندهی ˈعبدالفتاح سیسیˈ 11 ماه قبل در پی افزایش اعتراضها، محمد مرسی را از ریاست جمهوری برکنار کرد. پس از آن سران ارشد و اعضای اخوان المسلمین به زندان افتادند و فعالیت این گروه ممنوع اعلام شد.

خبرها از مصر حاکی است، صبح دیروز هنگام بازگشایی مراکز رأی گیری برای دومین روز پیاپی، تعداد کمی از شهروندان مقابل بعضی از مراکز قاهره صف کشیده بودند.

درحالیکه پیش بینی ها از پیروزی عبدالفتاح سیسی در این انتخابات حکایت دارد، شماری از جوانان و گروه های خواهان دموکراسی تأکید کرده اند که به ˈحمدین صباحیˈ رأی می دهند.

برخی گروه ها نیز مانند جنبش 6 آوریل و هواداران اخوان المسلمین انتخابات را تحریم کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر با حضور ناظرانی از اتحادیه اروپا و سازمانهای حقوقی مصری برگزار می شود.

خاورم/1275/
کد N305697

وبگردی