آفتاب

اظهارات سیدحسن خمینی در خمین

اظهارات سیدحسن خمینی در خمین

سیدحسن خمینی: خمین بواسطه‌ی نام امام مرجع استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، سید حسن خمینی که در جمع مردم خمین در مقابل بیت تاریخی حضرت امام(ره) سخن می‌گفت، اظهارکرد: خمین یک شهر، یک قطعه از جغرافیا و یک تاریخ نیست، بلکه خمین قطعه‌ای از عشق تک تک مردم جهان به محمد مصطفی(ص) است.

وی افزود: خمین به خاطر نام امام( ره ) ملجاء و مرجع نگاه‌ها از جنوب آفریقا تا شرق جهان اسلام و هر جایی است که استقبلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و استبداد وجود دارد.


وی افزود: پدر حضرت امام، در میان پدران شما زیسته و مرجع آنها در این خطه بوده است و در بین همین مردم به شهادت رسید.

سید حسن خمینی افزود: از این پس باید همت استاندار و مسئولان استان معطوف به حل مشکلات این شهرستان باشد و بکوشیم که مهمترین مشکل شهرستان در زمینه اشتغال جوانان حل شود.


وی عنوان کرد: استاندار مرکزی معتقد است با راه‌اندازی صنایع شهرستان خمین بخش مهمی از مشکلات اشتغال رفع خواهد شد.

سید حسن خمینی، مشکل کمبود آب در شهرستان خمین را یادآور شد و بیان کرد: این شهرستان با محوریت کشاورزی نیاز ضروری به آب دارد و باید برای رفع این مشکل تلاش کرد و همچنین چشم به رحمت الهی داشته باشیم.


در ادامه استاندار مرکزی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان است و این مهم را در دستور کار خود دارد.

محمدحسین مقیمی افزود: با تدابیر ویژه دولت در راستای حل مشکلات، می‌توان شاهد شکوفایی اقتصادی شهرستان، استان مرکزی و کشور بود.


وی گفت: شهرستان خمین قبل و پس از سال 42 در پیروی از راه امام راحل(ره)، با تعطیلی بازار، تقدیم شهدا، تحمل زندان و مسایل اقتصادی با انقلاب همراهی کرد تا امام راحل (ره) بتواند به راه خودش در جهت شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دهد.

وی اظهار کرد: تحصیل جوانان خمین در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مختلف کشور برای کسب مدارج بالای علمی، بیانگر پیشگامی مردم شهرستان برای رسیدن به توسعه پایدار است.


کد N305688

وبگردی