آفتاب

ارتش تایلند احضار خبرنگاران را آغاز کرد

ارتش تایلند احضار خبرنگاران را آغاز کرد

کوالالامپور - ایرنا - ارتش تایلند پس از احضار و بازداشت صدها مقام بلندپایه دولتی ، سیاستمدار و دانشگاهی از روز چهارشنبه احضار خبرنگاران را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه های محلی تایلند اعلام کردند ارتش این کشور دو خبرنگار را به دلیل چند سوال از ˈپرایوت چان او چاˈ فرمانده ارتش و فرمانده حکومت نظامی این کشور احضار کرده است.

دلیل احضار این دو خبرنگار سوال ˈنامناسبˈ از رییس حکومت نظامی در نشست خبری روز دوشنبه اعلام شده است.

پرایوت روز دوشنبه پس از شرکت در مراسمی رسمی که در بانکوک برگزار شد و انتصاب به عنوان رییس شورای ملی صلح و نظم تایلند، نشستی با خبرنگاران برگزار کرد.

روزنامه بانکوک پست نوشت که این دو خبرنگار سوالاتی در مورد چارچوب زمانی برگزاری انتخابات تایلند پس از کودتا مطرح کرده بودند.

وی در این نشست خبری وعده داد که نخست وزیر موقت را برای تشکیل کابینه معرفی می کند، اما به چارچوب زمانی برای تعیین نخست وزیر موقت و انتخاب کابینه اشاره نکرد.

ˈپرایوت چان او چاˈ برگزاری انتخابات را در ˈاسرع وقتˈ وعده داد اما زمانی برای برگزاری انتخابات تعیین نکرد و گفت که این امر به شرایط بستگی دارد.

ارتش معتقد است رییس حکومت نظامی مورد پرسش های تهاجمی قرار گرفته است.

ارتش تایلند پس از احضارها بیش از 250 نفر از مقامات سیاسی و حزبی را در بازداشت نگه داشته است.

دولت نظامی تایلند روز گذشته نیز چاتورون چایسانگ وزیر فراری آموزش دولت ساقط شده که ارتش را به تله گذاشتن برای سیاستمداران و انجام کودتا متهم کرده بود، دستگیر کرد.

گزارش دیگری حاکیست ارتش تایلند پس از آن که برخی از مردم به سربازان نوشیدنی های مشکوک دادند از سربازان خواست در حالت آماده باش باشد.

دولت نظامی تایلند از امروز نیز مدت زمان حکومت نظامی شبانه را کاهش داد.

حکومت نظامی در تایلند پیش از این از ساعت 22 تا پنج صبح بود که یک ساعت کاهش یافت و تا ساعت چهار ادامه دارد.

تنش های سیاسی چند ماهه و مقررات حکومت نظامی در این کشور جنوب شرق آسیا به اقتصاد و به ویژه بخش گردشگری آن صدمات جبران ناپذیری وارد کرده است.

ارتش تایلند تاکنون 12 کودتا و هفت اقدام برای کودتا در این کشور انجام داده است.

آساق**1611
کد N305647

وبگردی