آفتاب
سفیر سوریه در تهران:

تنها مردم سوریه حق تعیین سرنوشت کشورشان را دارند

تنها مردم سوریه حق تعیین سرنوشت کشورشان را دارند

تهران - ایرنا - سفیر سوریه در تهران، انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تلاشی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه دانست و گفت: تنها مردم حق تعیین سرنوشت خود و کشورشان را دارند.

«عدنان حسن محمود» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: اتباع سوریه مقیم در ایران امروز از میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شیوه آزادانه و به روش های دمکراتیک و براساس قانون اساسی جدید این کشور به مراکز تعیین شده اخذ رای مراجعه می کنند.

وی افزود: شهروندان سوری حق خود برای شرکت در انتخابات را به صورت دمکراتیک و از طریق صندوق های رای به منصه ظهور رسانده و اولویت های خود را برای آینده این کشور که مهم ترین آن بازگشت ثبات و امنیت به سوریه، مقابله با ترویست های تکفیری و بازسازی دوباره این است اعلام کرده اند.

سفیر سوریه در تهران در پاسخ به سوالی درمورد مخالفت برخی کشورهای غربی با برگزاری این انتخابات اظهارداشت: ما فقط روی دوستان واقعی ملت سوریه حساب باز کرده ایم که به اراده و حق تعیین سرنوشت مردم این کشور از طریق صندوق های رای احترام می گذارند.

حسن محمود ادامه داد: مردم سوریه هیچ اهمیتی به صداهای کشورهای غربی که حامی تروریست های تکفیری هستند و در عین حال ادعای دمکراسی و آزادی دارند، نمی دهند.

وی تاکید کرد که صدای واقعی مردم سوریه اراده آنها است که در این انتخابات به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: کشورهای غربی در تاریخ طولانی خود در منطقه نشان داده اند که هیچ اهمیتی به اراده ملت ها، آزادی، استقلال و حاکمیت ملی نمی دهند و تلاش می کنند براساس طرح های استعمارگرانه خود از امکانات کشورهای منطقه سوء استفاده کنند.

حسن محمود همچنین از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه برای برگزاری این انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

سفارت جمهوری عربی سوریه از ساعات هفت صبح امروز میزبان سوری های مقیم تهران است که برای انداختن آرای خود به صندوق انتخابات ریاست جمهوری به این سفارتخانه آمده اند.

کمیته مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در وزارت خارجه سوریه از شهروندان این کشور که خارج از سوریه ساکن هستند خواسته است روز چهارشنبه 7 خرداد (28 ماه می) حضور گسترده ای در پای صندوق های رای داشته باشند.

انتخابات اصلی برای مردم مقیم سوریه از 13 خرداد آغاز می شود و ماهر عبدالحفیظ حجار، حسان عبدالله النوری و بشار حافظ الاسد سه نامزد اصلی این انتخابات هستند.

خبر در حال تکمیل است.

سیام(4)**9173**9132**1336
کد N305570

وبگردی