آفتاب
وزیر کشاورزی فرانسه:

کشاورزی نباید شامل تحریمها شود / مصمم به از میان برداشتن موانع ناشی از تحریم هستیم

 کشاورزی نباید شامل تحریمها شود / مصمم به از میان برداشتن موانع ناشی از تحریم هستیم

 وزیر جهادکشاورزی کشورمان در دیدار با  وزیر کشاورزی فرانسه درباره راهکارهای توسعه همکاریهای دوجانبه در بخش کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی کشورمان با استفان لوفول وزیر کشاورزی فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

این ملاقات که در ساختمان وزارت کشاورزی فرانسه برگزار شد دوطرف درباره راهکارهای توسعه همکاریهای دوجانبه در بخش کشاورزی گفتگو کردند.

استفان لوفول در این دیدار با بیان اینکه این ملاقات نخستین دیدار وزرای کشاورزی دو کشور در مدت 35 سال گذشته است ابراز امیدواری کرد توافق های این دیدار نقطه عطفی در روابط میان دوکشور در عرصه های مختلف کشاورزی باشد.

وی از عزم و اراده دولت فرانسه برای گسترش همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی خبر دادو گفت :ما مصمم هستیم موانع موجود را که متاثر از تحریمها هستند در بخش کشاورزی از میان برداریم .

وزیر کشاورزی فرانسه با تاکید بر اینکه کشاورزی نباید شامل تحریمها شود گفت ، دراین باره با وزیر خارجه فرانسه برای توسعه روابط در بخش کشاورزی صحبت کرده ام .

وی افزود : هر گونه تصمیمی که دراین دیدار اتخاذ شود اطمینان داشته باشید که اجرای ان را تضمین کرده ایم و موانع ان را بر طرف خواهیم کرد .

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز در این دیدار به اشتراکات تاریخی میان دو ملت در بخشهای مختلف اشاره کرد و زراعت ، بذر ، دامپروری ،شیلات ،تولید واکسنهای دامی و صنایع تبدیلی رابه عنوان بخشهای مهمی برای همکاری  با فرانسه  بر شمرد.

در این ملاقات مقرر شد یک کارگروه مشترک برای بررسی جزییات همکاریهای مشترک تشکیل شود .

دراین دیدار محمود حجتی از استفان لوفول برای سفر به ایران دعوت کرد که همتای فرانسوی وی با قبول این دعوت گفت. سفر به ایران و اشنایی با توانمندیهای کشاورزی ایران و همچنین بازدید از مناطق تاریخی و تمدنی ایران یکی از ارزوهای قلبی من است .

در پایان این دیدار دو طرف برای اغاز همکاریهاو پیشبرد توافقهای این دیدار بیانیه ی مشترکی را با محوریت همکاریها در بخش کشاورزی امضا کردند.

کد N305524

وبگردی