آفتاب

اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره با کی‌یف بر سر مسائل مرزی

اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره با کی‌یف بر سر مسائل مرزی

وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که مسکو آماده رایزنی با کی‌یف بر سر مساله مرزی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، گریگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: همانطور که پیشتر اوکراین گفته بود مسکو آماده مذاکره بر سر مسائل مرزی با کی‌یف است اما ما تمایل داریم بدانیم که آن‌ها می‌خواهند که بر سر چه مسائلی گفت‌وگو کنند.

وی گفت: ممکن است که چنین دیدارهای طبق برنامه‌ریزی‌های طرح ریزی‌ شده صورت بگیرد اما ما باید ابتدا بدانیم که منظور آن‌ها از طرح این پیشنهاد و مشورت کردن در خصوص مسائل مرزی چیست. اگر ما بتوانیم این مساله را روشن کنیم می‌توان چنین نشستی را برگزار کرد.

معاون سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: تاکنون دولت اوکراین در این خصوص شفاف سازی نکرده است. آن‌ها پیشتر یک پیام دیپلماتیک ارسال کردند و خواستار همکاری مشترک در این زمینه شدند. ما این پیام را بسیار جدی گرفتیم اما تاکنون اوکراین در این خصوص شفاف سازی نکرده است.

پیشتر روز سه شنبه سرویس گارد مرزی اوکراین گزارش داد که یک خودروی مملو از مسلسل‌های کلاشنیکف AK-47 و مواد منفجره کشف و ضبط کرده است که تلاش داشت به صورت غیرقانونی از روسیه وارد مرز اوکراین شود.

این سرویس روسیه را از این حادثه مطلع کرده و خواستار اقدامات فوری و جلوگیری از ورود محموله‌های غیرقانونی به خاک اوکراین شد.

با این حال طرف روسی این گزارش را رد کرده و تلاش این خودرو را برای ورود غیرقانونی به خاک اوکراین تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه اوکراین در 17 مه با ارسال پیامی دیپلماتیک به روسیه خواستار گفت‌وگو در خصوص مسائل مرزی اوکراین روسیه شده بود.

انتهای پیام

کد N305415

وبگردی