آفتاب

دولت میانمار تغییر دین را محدود می کند

دولت میانمار تغییر دین را محدود می کند

کوالالامپور - ایرنا - دولت میانمار در راستای موج ملی گرایی بودایی پیشنهاد بحث برانگیزی را به پارلمان این کشور ارایه کرده است که محدودیت هایی برای تغییر دین افراد بوجود می آورد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون نیز بوداییان افراطی میانمار با حمایت مقامات دولتی، مسلمانان این کشور را تحت فشار قرار داده اند. حملات بوداییان به مسلمانان روهینگیا از سال 2012 باعث مهاجرت بیش از 140 هزار مسلمان میانماری به کشورهای اطراف شد و صدها هزار نفر دیگر نیز در استان محل زندگی خود آواره هستند.

بوداییان افراطی استان راخین با به آتش کشیدن حدود پنج هزار خانه مسلمانان روهینگیا ده ها هزار نفر از آن ها را آواره کردند. بسیاری از این مسلمانان در آتش سوختند و برخی نیز هنگام فرار از آتش گرفتار رفتار وحشیانه بوداییان افراطی شدند که با چوب، چماق و سنگ به زندگی آنها پایان دادند.

وزارت امور دینی میانمار اکنون براساس پیش نویس لایحه ای که رسانه های این کشور آن را روز چهارشنبه منعکس کردند برای ایجاد محدودیت در تغییر دین افراد پیشنهاد بحث برانگیز را ارایه کرده است.

براساس پیش نویس این لایحه که باید در پارلمان میانمار تصویب شود افرادی که می خواهند دین خود را تغییر دهند نیازمند تایید مقام محلی خاصی هستند که مسوولیت آن را برعهده خواهد داشت.

براساس این لایحه افرادی که این قانون را اجرا نکنند به دو سال زندان محکوم خواهند شد.

این لایحه در حالی توسط بوداییان افراطی پشتیبانی می شود که این افراد اقلیت های دینی را برای بودایی شدن تحت فشار قرار داده اند.

برخی از اقلیت ها در میانمار برای این که تحت فشار قرار نگیرند مجبورند به هیات بودایی درآمده، سر خود را بتراشند و لباس راهبان بر تن کنند.

این اتفاقات در میانمار در حالی روی می دهد که رییس جمهور این کشور ادعا می کند آزادی مذهب از سوی قانون حفاظت می شود، اما در حقیقت به گونه ای است که گویا بودایی عملا مذهب رسمی این کشور است.

بوداییان افراطی میانمار در ارایه پیش نویس این لایحه بسیار موثر بوده اند.

وزارتخانه های میانمار پس از به راه افتادن کارزارهای راهبان افراطی و فشار بر دولت یک مجموعه گسترده از پیش نویس لوایح را به ˈتین سینˈ رییس جمهور این کشور ارایه کرده اند.

گفته می شود برنامه ای بحث انگیز نیز در مورد محدودیت ازدواج در نظر گرفته شده که تاکنون جزئیات آن افشا نشده است.

میانمار اکنون با انتقاد گروه های حقوق بشر از سیاست های اعمال شده در منطقه مسلمان نشین راخین مواجه است.

آساق**1611
کد N305313

وبگردی