آفتاب

نوری مالکی: عراق با تهاجم گسترده تروریست ها از خاک سوریه مواجه است

نوری مالکی: عراق با تهاجم گسترده تروریست ها از خاک سوریه مواجه است

تهران - ایرنا - نوری مالکی نخست وزیر عراق با اشاره به پیامد تجهیز گروه های تروریستی در سوریه و تاثیر آن بر کشورش اعلام کرد که عراق از سمت مرزهای خود با سوریه در معرض تهاجم گسترده تروریست ها قرار دارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ، وی روز سه شنبه در دیدار با روسای نمایندگی های خارجی فعال در بغداد افزود: عراق با تهاجم تروریستی گسترده از خاک سوریه روبه رو است و در این تهاجم از همان سلاح هایی استفاده می شود که در اختیار گروه های تروریستی در سوریه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هزاران تروریست از سراسر جهان عرب و غیرعرب، مسلمان و غیرمسلمان و حتی مزدور وارد عراق شدند و نزدیک بود که این دسیسه، دولت و فرایند سیاسی در کشور را ساقط کند.

مالکی افزود: سه روز پیش 170 دستگاه خودرو متعلق به این گروه ها قصد ورود به کشور را داشتند که نیروهای نظامی مانع ورود آنها شدند، این کاروانها هر روز برای تداوم حملات خود وارد خاک عراق می شوند و سلاح به داخل کشور منتقل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر که فشار بر گروه های تروریستی در سوریه افزایش یافت، این گروه ها با یکدیگر درگیر شدند. همین موضوع باعث شد تلاش آنها نیز برای ورود به خاک عراق دوچندان شود که این مسئله ای بسیار خطرناک است.

نوری مالکی خطاب به حاضران گفت: از این رو امیدوارم که به این موضوع توجه کنید زیرا پیامدهای اوضاع سوریه بر عراق نیز تاثیر خواهد گذاشت و از عراق به دیگر مناطق جهان نیز سرایت خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر همان سلاح هایی که گروه های مسلح در سوریه با آنها تجهیز می شوند، در عراق مورد استفاده قرار می گیرد.

نخست وزیر عراق گفت: آخرین محموله ای که وارد شهر الانبار شده، موشک های ضد هوایی است که روی دوش افراد حمل می شود.

وی خاطرنشان کرد که اینها خطرناک ترین سلاح ها به شمار می روند و متاسفانه برخی کشورها این مخالفان را به چنین سلاح هایی تجهیز کرده اند.

عراق در حال حاضر از حضور گسترده گروه های مسلح تندرو که برجسته ترین آنها گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است رنج می برد. این گروه فعالیت خود را روی استان الانبار و برخی استان های دیگر مانند نینوا، صلاح الدین، دیالی و بابل متمرکز کرده است.

**مترجمام**1480** 1597
کد N305301

وبگردی