آفتاب

اوباما بزودی دستور آموزش نظامی مخالفان سوریه را صادر می‌کند

اوباما بزودی دستور آموزش نظامی مخالفان سوریه را صادر می‌کند

تسنیم نوشت:

 یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا بزودی دستور آموزش شورشیان میانه‌روی سوری مخالف نظام بشار اسد را صادر می‌کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بزودی دستور آموزش شورشیان میانه‌روی سوری مخالف نظام بشار اسد را صادر می‌کند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند باراک اوباما به صدور مجوز ماموریتی به رهبری ارتش آمریکا برای آموزش شورشیات سوری میانه‌رو به منظور مبارزه با نظام بشار اسد و گروه‌های مرتبط با القاعده نزدیک است و این اقدامی است که نقش واشنگتن در درگیری سوریه را افزایش خواهد داد.

به نوشته وال استریت ژورنال اگر یک برنامه جدید آموزش نظامی اجرایی شود، برنامه تجهیز و آموزش کوچکی را که با مدیریت سازمان سیا و با مجور اوباما در سال قبل شروع شد، تکمیل خواهد کرد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند این برنامه آموزش نظامی جدید به مثابه افزایش قابل توجه تلاش‌های علنی واشنگتن در قبال سوریه خواهد بود. مقامات آمریکایی همچنین درباره برنامه آموزشی محدود سیا بحثی نمی‌کنند زیرا این برنامه مخفیانه است.

وال استریت ژورنال همچنین به سخنرانی فردا چهارشنبه اوباما درباره سیاست خارجی آمریکا اشاره کرد که قرار است وی به افزایش حمایت از مخالفان مسلح سوری اشاره کند که شامل آموزش هم خواهد شد.

انتظار نمی‌رود اوباما درباره جزئیات و چگونگی این برنامه آموزشی صحبت کند.

49261

کد N305204

وبگردی