آفتاب
لحظه به لحظه با انتخابات مصر/

مشارکت ضعیف در آخرین روز انتخابات/ تهدید مردم به جریمه در صورت رای ندادن

مشارکت ضعیف در آخرین روز انتخابات/ تهدید مردم به جریمه در صورت رای ندادن

رسانه های عربی از تخلفات انتخاباتی در دومین روز انتخابات مصر به نفع عبدالفتاح السیسی و همچنین تظاهرات مردم در کفرالشیخ در مخالفات با انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر،شبکه الجزیره مباشر مصر، تصاویری از روستایی در استان الشرقیه مصر پخش کرد که یک خودرو را نشان می دهد که با بلندگو، شهروندان را به رای دادن تشویق کرده و آنها را تهدید می کنند که اگر در انتخابات شرکت نکنند، جریمه خواهند شد.

الجزیره مصر مباشر همچنین از استفاده طرفداران السیسی از مساجد و درخواست از مردم از طریق بلندگوی مساجد برای شرکت در انتخابات خبر داد.

این شبکه همچنین از تظاهرات مردم در کفرالشیخ در مخالفت با برگزاری انتخابات و محکومیت برکناری محمد مرسی اولین رئیس جمهوری منتخب پس از سرنگونی حسنی مبارک توسط عبدالفتاح السیسی خبر داد.

شبکه الجزیره مباشر مصر اعلام کرد مشارکت در دومین روز انتخابات مصر با وجودی که تعطیل رسمی اعلام شد، ضعیف بوده است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در دومین انتخابات ریاست جمهوری پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک، حدود 54 میلیون نفر هستند، اما بخش قابل توجهی از آنها طرفدار اخوان المسلمین هستند که آن را تحریم کرده اند.

رای گیری در دومین روز انتخابات ریاست جمهوری در تمام 13 هزار و 899 حوزه اخذ رای در سرتاسر مصر از ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد که تا ساعت 22 امشب ادامه می یابد.کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر شب گذشته تصمیم گرفت به دلیل استقبال گسترده مردم، زمان رای گیری را یک ساعت در دومین و آخرین روز انتخابات تمدید کند.

عبدالعزیز سالمان دبیرکل کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد درهای حدود 90 درصد حوزه های اخذ رای در موعد مقرر باز شد و روند انتخابات به آرامی و به شکل منظم طی می شود. وی از شهروندان خواست در انتخابات مشارکت کنند

کد N305164

وبگردی