آفتاب

اعتراض آیت‌الله صافی به مطالب مطرح شده در برخی روزنامه‌ها

اعتراض آیت‌الله صافی به مطالب مطرح شده در برخی روزنامه‌ها

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر حفظ اتحاد و همدلی در دفاع از حدود و ثغور اسلام گفت: همه طلاب و اساتیدی که دغدغه حفظ دین دارند باید آماده باشند. همه با هم و با اتحاد و همدلی باید برای این تهاجمی که به دین می‌شود خود را آماده کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در اجتماع بزرگ اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که همزمان با فرارسیدن عید بزرگ مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام، خطاب به اساتید افزود: امیدوارم که همه شما تحت توجهات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید و بتوانید در این زمان، وظایفی که بر عهده روحانیت است را به نحو احسن انجام دهید و بتوانیم طوری عمل کنیم که آن حضرت در همه حال از ما خوشحال و خشنود باشند.

وی با سنگین خواندن مسئولیت حوزه‌های علمیه در دنیای امروز، افزود: البته وظایف ما بسیار مشکل است. ما باید آماده باشیم؛ برای خدمت به دین و دفاع از حدود و ثغور آن. در شرایط و اوضاع دنیای امروز، سنگین‌ترین وظیفه‌ها بر عهده حوزه است. روحانیت ما باید بیش از همه وقت، آماده به دفاع از دین و امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد و هدایت مردم باشد.

وی با اشاره به امتحانات و ابتلائات عصر غیبت بیان کرد: مطالب و اوضاع و احوال زمان غیبت و امتحاناتی که برای مؤمنین پیش می‌آید بسیار مهم است. همه باید مراقب باشیم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم و این احساس مسئولیت باید برای همه طلاب محترم؛ چه در حوزه علمیه قم و چه در حوزه‌های شهرستان‌ها وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود با اعتراض به برخی مطالب مطرح شده در برخی روزنامه‌ها اضافه کرد: باید روحانیت آگاه باشد که چه کسی اینگونه به دین حمله می‌کند؟ چه کسی باید جوابگوی این تهاجم‌ها باشد؟ این حرف‌های نامربوط زده می‌شود و هیچ کس هم حرفی نمی‌زند. نمی‌شود هیچ کار نکرد و کم کم شاهد از بین رفتن ارزش‌های دینی بود. همه آقایان باید احساس کنند که مسئولیت بزرگی بر عهده آنان است. خدا می‌داند حقیر گاهی اوقات از سنگینی مسئولیت و حمله‌هایی که به دین می‌شود خواب ندارم. همه باید به فکر حفظ دین و مرزهای عقیدتی باشیم.

صافی گلپایگانی در بخش پایانی این دیدار گفت: هدف همه ما باید کسب رضای حضرت ولی عصر علیه السلام باشد و این هدف جز با امر به معروف و نهی از منکر در مقام حفظ دین محقق نمی‌شود. حقیر از خداوند می‌خواهم شما عزیزان را در وظایفی که بر عهده گرفته‌اید موفق بدارد و از شما هم التماس دعا دارم.

انتهای پیام

کد N304999

وبگردی