آفتاب
در حملات ارتش صورت گرفت؛

کشته شدن شمار زیادی از مخالفان دولت اوکراین در شهر دونتسک

کشته شدن شمار زیادی از مخالفان دولت اوکراین در شهر دونتسک

رسانه ها از کشته شدن شمار زیادی از مخالفان دولت در حمله ارتش اوکراین به مواضع آنها در فرودگاه شهر دونستک خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، "پاول گوبارف" یکی از رهبران جدایی طلبان اوکراین ظهر امروز سه شنبه با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که در حمله ارتش اوکراین به فرودگاه دونتسک، 35 نفر از افراد او کشته شده و 15 نفر دیگر نیز رخمی شده اند.

این در حالی است که راشا تودی شمار قربانیان درگیری های فرودگاه دونتسک را که از دیروز آغاز شده، حدود 100 نفر اعلام کرده است.

ارتش اوکراین شب گذشته و صبح امروز سه شنبه مواضع مخالفان دولت در فرودگاه دونتسک را مورد حمله هوایی قرار داد. حمله هوایی ارتش اوکراین به مواضع جدایی طلبان در حالی صورت گرفت که رئیس جمهور جدید این کشور در اظهاراتی از آمادگی خود برای مذاکره با روسیه و همچنین نمایندگان جدایی طلبان برای پایان دادن به ناآرامی های اوکراین خبر داده بود.

فرودگاه شهر دونتسک از دیروز دوشنبه به دست جدایی طلبان افتاده و ارتش اوکراین برای بازپس گیری آن اقدام به حمله نظامی به این محل کرده است.

دونتسک از جمله استانهای شرقی اوکراین است که مردم آن خواهان استقلال از کی یف هستند و چندی پیش نام آن را به جمهوری دونتسک تغییر داده اند.

اوکراین از نوامبر سال گذشته میلادی به سبب دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا صحنه اعتراضات شده، تحولاتی که منجر به کنار رفتن "ویکتور یانوکوویچ" ار زیاست جمهوری این کشور و روی کار آمدن یک دولت غرب گرا در کی یف شده است اما مناطق شرقی این کشور که با دخالتهای غرب مخالف هستند خواستار جدایی و کسب استقلال از دولت مرکزی هستند که این خواسته آنها موجب بروز ناآرامی هایی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین شده است.

 

کد N304970

وبگردی