آفتاب

رئیس‌جمهور گرجستان حق امضای توافق‌نامه با اتحادیه اروپا را به نخست‌وزیر واگذار کرد

رئیس‌جمهور گرجستان حق امضای توافق‌نامه با اتحادیه اروپا را به نخست‌وزیر واگذار کرد

دبیر پارلمانی رئیس جمهوری گرجستان در یک کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: رئیس جمهوری با حکم ویژه‌ای حق امضای توافقنامه همکاری گرجستان با اتحادیه اروپا را به نخست‌وزیر گرجستان واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، دیوید پاتارایا، دبیر پارلمانی گئورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان اظهار داشت: قانون اساسی امضای این توافقنامه را حق انحصاری رئیس جمهوری گرجستان دانسته است اما دولت تصمیم گرفته که نخست وزیر این توافق را امضا کند.

پاتارایا تصریح کرد: رئیس جمهوری گرجستان برای یک مرتبه اختیارات خود را به نخست وزیر واگذار می‌کند تا امضای نخست وزیر پای این توافقنامه زیر سوال نرود. چند روز پیش سرویس مطبوعاتی دولت گرجستان گزارش داد که ایراکلی گاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان در تاریخ 27 ژوئن در بروکسل توافق همکاری با اتحادیه اروپا را امضا می‌کند تا جلوی رویه‌های بروکراتیک غیرضروری به دلیل آنکه قانون اساسی امضای هرگونه توافق بین المللی توسط رئیس جمهور را ملزم به تایید دولت کرده گرفته شود.

این تصمیم واکنش‌های مختلفی در گرجستان برانیگخت. مخالفان دولت و برخی سازمان‌های غیردولتی این تصمیم را غیرقانونی دانسته و اظهار داشتند که چنین تصمیمی در راستای تداوم رویارویی میان رئیس جمهور و نخست وزیر گرجستان است.

انتهای پیام

کد N304931

وبگردی