آفتاب
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف استفاده شود

از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف استفاده شود

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای سطح کیفی جایگاه شوراهای حل اختلاف با عزمی ملی و مدیریتی جهادی میسر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای سطح کیفی جایگاه شوراهای حل اختلاف با عزمی ملی و مدیریتی جهادی میسر خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در افتتاح نخستین شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانوان در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان افزود: امروز باید از تمامی ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها برای ارتقای شأن و جایگاه شوراهای حل اختلاف استفاده شود که این موضوع عزمی ملی و مدیریتی جهادی را می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به مشکلات زیادی که در شوراهای حل اختلاف وجود دارد تاکنون عملکرد این شوراها در سطح استان بسیار خوب بوده به طوری که امروز شاهد افتتاح شوراهای تخصصی حل اختلاف در مرکز این استان هستیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا شوراهای تخصصی حل اختلاف را در دستور کار قرار دهیم و در تمامی شهرستان‌های استان شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف را ایجاد کنیم.

وی افزود: بانوانی که در شورای تخصصی حل اختلاف بانوان فعالیت می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به اختلافات و مسائل خانوادگی داشته باشند چراکه گسترش اختلافات خانوادگی آسیبی جدی است که جامعه را تهدید می‌کند.

حمیدی با اشاره به عید سعید مبعث پیامبر مکرم اسلام (ص) گفت: یکی از بزرگترین وظایف و رسالت‌های انبیای الهی از بین بردن عداوت‌ها و دشمنی‌ها و ایجاد صلح و سازش و برقراری اخوت اسلامی در بین مسلمانان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این امر ترویج وحدت و اتحاد و پیشبرد فرهنگ و رسالت دینی بوده که امروز ما در سطح جهان شاهد پررنگ بودن فرهنگ دینی در بین جوامع مختلف هستیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بین این‌که «یکی از علل رشد اسلام، اخلاق نیک نبی مکرم اسلام بوده است» گفت: امروز ما در دنیا افتخار می‌کنیم که منادی وحدت، صفا، صمیمیت و برادری و برابری در بین مسلمانان هستیم.

در ادامه محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان نیز گفت: شورای حل اختلاف در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان عملکرد بسیار مطلوبی داشته و امیدواریم افتتاح شوراهای تخصصی حل اختلاف گامی در راستای رفع مشکلات مردم باشد.

انتهای پیام

کد N304741

وبگردی