آفتاب

دومین نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و کره جنوبی برگزار شد

دومین نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و کره جنوبی برگزار شد

پکن – ایرنا - معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کره جنوبی بر بسط و توسعه همکاری ها دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رحیم پور که برای برگزاری نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به سئول سفر کرده است روزدوشنبه با ˈلی کیونگ سوˈ معاون سیاسی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دومین نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و کره جنوبی نیز تشکیل شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دور از مذاکرات با همتای کره ای خود، طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک، بحران سوریه، موضوعات عراق و افغانستان و مسائل مربوط به شبه جزیره کره را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رحیم پور در این دیدار اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضای جدید در دو کشور که پس از انتخاب دولت های جدید در ایران و کره جنوبی پدیدار شده است، روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقاء یافته و دو طرف شاهد افزایش همکاری های در عرصه های مختلف از جمله سرمایه گذاری شرکت های کره ای در حوزه های نفت و گاز و انرژی در ایران باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز ضمن قدردانی از مقام های ایرانی بخاطر آزادی تبعه کره ای، آمادگی شرکت های کره ای را برای مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر در طرح های مختلف در ایران اعلتم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد توافقات نهایی هسته ای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک در موعد مقرر بدست آید.

طرفین در این نشست زمینه همکاری های مشترک از جمله همکاری های بانکی میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرارداده و بر بسط و توسعه این همکاری ها در سطوح مربوطه تاکید کردند.

معاونین وزارتخانه های امور خارجه ایران و کره جنوبی همچنین با استقبال از تداوم رایزنی های سیاسی دو کشور در سطوح مختلف، توافق کردند وزیران خارجه دو کشور در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران در سفر به سئول با وزیر امور خارجه کره جنوبی، مقائم مقام وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور اقتصاد و دارائی کره دیدار و بر لزوم توسعه و تقویت روابط دو جانبه در همه ابعاد تاکید کرد.

آساق**1611
کد N304708

وبگردی