آفتاب

درخواست مجدد روسیه از اوکراین برای متوقف کردن عملیات نظامی در دونتسک

درخواست مجدد روسیه از اوکراین برای متوقف کردن عملیات نظامی در دونتسک

روسیه از دولت اوکراین خواست تا به عملیات نظامی علیه مردم پایان دهد واز هیات ناظر بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست تا درگیری‌ها با جدایی طلبان حامی روسیه در شهر شرقی دونتسک را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین حملات هوایی را علیه شورشیان حامی روسیه که روز دوشنبه فرودگاهی را تصرف کرده بودند صورت داد. این در حالی است که رئیس جمهوری جدید اوکراین هرگونه مذاکره با "تروریست‌ها" را رد کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت: در ارتباط با گزارشاتی از درگیری‌های مسلح در نزدیکی دونتسک که منجر به تلفات شد ما از ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا و نمایندگی ناظر ویژه آن در اوکراین می‌خواهیم اطلاعات مبسوط در خصوص وقایع آن ارائه کنند.

در این بیانیه آمده است: ما انتظار اطلاعات عملی و جامعی را در این خصوص از نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا و مقامات کی‌یف داریم ما خواهان توقف عملیات نظامی دولت اوکراین علیه مردم این کشور هستیم.

سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو آماده همکاری با پترو پروشنکو، رئیس جمهوری منتخب اوکراین است اما به مقامات کی‌یف هشدار داد عملیات مسلحانه علیه جدایی طلبان شرق اوکراین را تشدید نکند.

انتهای پیام

کد N304637

وبگردی