آفتاب

درخواست وزیر خارجه آمریکا برای آزادی امیر حکمتی

درخواست وزیر خارجه آمریکا برای آزادی امیر حکمتی

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در روز بزرگداشت قربانیان جنگ در این کشور، بار دیگر از دولت ایران خواست که حکمتی را آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت بزرگداشت روز قربانیان جنگ در این کشور روز دوشنبه از ایران و رهبران عالی مذهبی این کشور درخواست کرد که امیر حکمتی، زندانی آمریکایی محبوس در زندان ایران را آزاد کند.

وی در این بیانیه مدعی شد: تاکنون حکمتی سه سال در زندان ایران به خاطر اتهامات غلط جاسوسی در زندان بوده است. ما باز هم نگران سلامتی وی در زندان براساس گزارش‌های دست یافته هستیم.

به نوشته این بیانیه، خانواده حکمتی در آمریکا سختی بسیاری را به دلیل نبود وی برای مدت طولانی تحمل کرده‌اند. وی بزرگ‌ترین پسر این خانواده است و آن‌ها در خانه‌شان به وی نیاز دارند. من با احترام درخواست می‌کنم که دولت جمهوری اسلامی ایران، آقای حکمتی را آزاد کرده تا وی بتواند به خانواده‌اش در آمریکا بپیوندد.

هم‌چنین دان کیلدی، جمهوریخواه آمریکایی و نماینده ایالت میشیگان گفت: حکمتی از مدت طولانی در ایران به سر می‌برد. در دوران حبس او، پدر وی به سختی بیمار بوده و دچار سرطان است. هیچ آرزویی برای این پدر بهتر از این نیست که بتواند بار دیگر پسرش را ببیند.

او ادامه داد: خانواده وی چیزی بیش‌تر از این نمی‌خواهند که بتوانند بار دیگر در یک جا در کنار هم باشند. اکنون زمان این است که وی به خانه برگردد.

به گزارش ایسنا، خبر اعدام امیر میرزایی حکمتی پس از بازداشت و پخش اعترافات تلویزیونی وی از سوی دادگاه انقلاب منتشر شد، اما بعدتر این حکم در دیوان عالی لغو و پرونده وی برای رسیدگی به شعبه هم عرض فرستاده شد.

وکیل مدفاع حکمتی در فروردین‌ماه از کاهش حکم وی به 10 سال حبس و قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

انتهای پیام

کد N304493

وبگردی