آفتاب
نماینده سیستان:

اشتغال منطقه سیستان نیازمند توسعه بازارچه‌های مرزی، توجه به معیشت و احیای هامون است

اشتغال منطقه سیستان نیازمند توسعه بازارچه‌های مرزی، توجه به معیشت و احیای هامون است

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی و تجاری، دریافت حق‌آبه دریاچه هامون، استفاده از انرژی‌های نو و استفاده قانونمند و بهینه از مرز از مواردی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

حلیمه عالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گراری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما در استان و بروز بیماری‌های شایع در منطقه، آن دسته از مناطقی که با مشکل برق مواجه هستند باید هرچه سریعتر مشکل شان برطرف شود.

وی افزود: سیستان مشکلات متعدد و زیادی در زمینه بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و عمران، بخش کشاورزی و آب و... دارد که مستلزم همیاری و همفکری آحاد مردم و مسئولان منطقه است.

عالی افزود: بسیاری از طرح های عمرانی، بخصوص در بخش کشاورزی به دلیل کمبود اعتبار با مشکل روبه رو است که دولت در این رابطه باید تدبیر ویژه اتخاذ کند.

نماینده مردم سیستان خاطرنشان کرد: جهت توسعه فضای سبز و مبارزه پدیده ریزگرد نیز اجرای طرح های کمربند سبز در منطقه سیستان باید اعتبار سنجی و اجرا شود.

عالی افزود: اشتغال منطقه سیستان نیازمند توسعه بازارچه‌های مرزی، توجه به معیشت مرزنشینان، احیای تالاب هامون است.

وی بیان کرد: توسعه و راه اندازی استخرهای پرورش ماهی در سطح منطقه در دستور کار است.

نماینده مردم زابل خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه سیستان نیاز به همدلی و تلاش دارد و در جهت بر طرف کردن مشکلات منطقه همه مسئولین باید پای کار بیایند.

انتهای پیام

کد N304411

وبگردی