آفتاب

عضو مجمع روحانیون مبارز :مطالبه‌گری رئیس‌جمهور در دفاع از آزادی‌های مردم ارزشمند است

عضو مجمع روحانیون مبارز :مطالبه‌گری رئیس‌جمهور در دفاع از آزادی‌های مردم ارزشمند است

یک عضو مجمع روحانیون مبارز در ارزیابی سخنان رئیس‌جمهور در ارتباط با عدم مداخله در زندگی مردم و احترام به آزادی‌های آنها، گفت: این مساله جدیدی نیست و برآمده از وظایف رئیس‌جمهور در قانون اساسی در راستای حفظ و صیانت از آزادی‌های مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که "اگر آزادی‌های قانونی مردم سلب شود، این امر تبعات منفی به همراه خواهد داشت و حکومت و دولت آسیب می‌بینند"، افزود: وقتی که می‌گوییم به قانون اساسی پایبند هستیم و خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم، باید به تمام اصول آن احترام بگذاریم و در راستای اجرایی شدن آن تلاش کنیم که از جمله آن می‌توان به بحث آزادی‌های مردم اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد: وقتی تفکرات نظامی بر یک مملکت غلبه پیدا کند، روحیه نظامی‌گری، آزادی‌ها را بر نمی‌تابد و سعی می‌کند آنها را محدود کند و چهره‌هایی مانند آقای خاتمی و روحانی چون نظامی نیستند و شخصیت‌های فرهنگی هستند، به همین بابت بر روی آزادی‌های مردم تاکید می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که "حرکت رئیس‌جمهور در راستای دفاع از آزادی‌های مردم، متین و ارزشمند است"، یادآور شد: زمان حضرت امام (ره)، ایشان تاکید می‌کردند که نیروهای نظامی در چارچوب وظایف خود عمل کنند و در حوزه‌هایی مثل حوزه‌های فرهنگی و سیاسی دخالت نکنند و اگر چنین موضوعی تحقق پیدا کند و روحیه نظامی‌گری حاکم نباشد، بخش زیادی از این آزادی‌ها محقق می‌شود.

رضوی یزدی با بیان این‌که "دوستانی که در عرصه نظامی مشغول به کار هستند باید به وظایف خود بپردازند و دیگر امور را به مسئولان مربوطه واگذار کنند"، گفت: یکی از انتقادهایی که در حال حاضر به دولت وارد می‌شود، ضعف آن در استفاده از اختیاراتش است. دولت آقای روحانی از همه اختیاراتش بصورت کامل استفاده نمی‌کند و گاه شیوه مماشات را در پیش می‌گیرد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان نمونه‌ای در این ارتباط، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک سوم فرمانداران در کشور تغییر نکرده‌اند در حالیکه دولت این اختیار را دارد که افرادی انتخاب کند که سیاست‌های دولت را باور و برای اجرایی شدن آن تلاش کنند، ولی این روحیه مماشات در انجام این تغییرات به خود دولت آسیب می‌رساند و باید دولت از این مرحله عبور کند و از سوی دیگر در تمام دستگاه‌های دولتی در حد توان باید از سیاست‌های دولت جدید در عرصه فرهنگ و سیاست حمایت کنند.

وی در پایان با استقبال از صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در ارتباط با رعایت حریم خصوصی مردم و این‌که مردم از رسانه‌های مجازی بتوانند به خوبی استفاده کنند، گفت: مطالبه‌گری رئیس‌جمهور در جهت دفاع از آزادی‌های مردم امری ارزشمند است و باید به دولت در راستای تحقق این موضوع کمک کرد.

انتهای پیام

کد N304372

وبگردی