آفتاب

ارتش نیجریه از محل نگهداری دختران ربوده شده مطلع است

ارتش نیجریه از محل نگهداری دختران ربوده شده مطلع است

وزیر دفاع نیجریه اعلام کرد که نیروی نظامی این کشور از محل اختفای 300 دانش آموز دختر که توسط افراط گرایان بوکوحرام ربوده شده بودند، اطلاع دارد اما به علت احتمال کشته شدن آن‌ها از توسل به زور بیمناک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکس باده، فرمانده نیروی هوایی به تظاهرکنندگان حامی ارتش این کشور گفت که نیروهای نیجریه‌ای می‌توانند جان این دختران را نجات دهند، اما افزود: ما نمی‌توانیم وارد عمل شویم و دخترانمان را به اسم پس گرفتن آن‌ها بکشیم.

وی که در جمع هزاران تن از هواداران نیروی نظامی نیجریه که در مقر وزارت دفاع این کشور در ابوجا گردهم آمده بودند، صحبت می‌کرد از اظهارنظر درباره محل اختفای دختران خودداری کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم دخترانمان بازگردند. من به شما می‌گویم که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. نیروی نظامی ما قادر به این کار است اما آیا می‌توانیم با توسل به زور به محل اختفای آنها برویم و جمعیت نیز به سوال وی پاسخ داد "خیر" آن‌ها کشته خواهند شد.

یک فعال قوق بشر نزدیک به مذاکرات میان بوکوحرام و دولت نیجریه گفت که دو طرف هفته گذشته برای تبادل این دختران به توافق دست یافتند که در لحظه آخر گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه از آن منصرف شد.

انتهای پیام

کد N304259

وبگردی