آفتاب

مدیر المنار:اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نقش اساسی در همگرایی رسانه های حامی خط مقاومت دارد

مدیر المنار:اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نقش اساسی در همگرایی رسانه های حامی خط مقاومت دارد

تهران ، ایرنا -حاج ابراهیم فرهات مدیر شبکه المنار لبنان گفت : اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نقشی اساسی در همگرایی رسانه های حامی خط مقاومت داشته است.

به گزارش ایرنا ، وی دوشنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما یادآور شد: این اتحادیه در سال های گذشته افکار عمومی را با ریشه ها و آموزه های اسلامی آشنا کرد.

وی اضافه کرد: این رسانه ها پیغام مهمی برای مخاطبان خود دارد و باید افکار و آموزه ها از طریق رادیو و تلویزیون های اسلامی به مخاطبان اسلامی برسد.

مدیر شبکه المنار لبنان اظهار کرد: امروز شبکه المنار در مناطق بحران زده خبرنگار دارد و چند ماه قبل سه خبرنگار ما به دست تکفیری های مسلح شهید شدند.

وی یادآور شد: این رسانه ها می توانند نقشی اساسی در عرصه مقاومت در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی داشته باشند.

فرهات درباره نقش المنار در جنگ 33 روزه و انتقال تجربه این شبکه تلویزیونی به شبکه های تازه تاسیس مثل الفرات و القدس توضیح داد: المنار همزمان با جشن مقاومت به راه افتاد . این شبکه، رسانه مقاومت و آزادی است. ما پیشرفت هایی در همین شبکه داشتیم.

شبکه المنار خیلی خطا در تعیین هدف نداشته و درست رفتار کرده است و نوک پیکان المنار، موضوع مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونستی علیه این ملت است.

مدیر شبکه المنار ادامه داد: این شبکه بصورت مستند به مردم نشان داد که با ملت فلسطین چگونه رفتار شد از اینرو چند بار مورد هدف موشک صهیونسیت ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ است که یک شبکه تلویزیونی مورد هدف موشک قرار می گیرد.

فرهات گفت: باید مسائل مهم از سوی شبکه های اسلامی تقسیم بندی شود و طرح جمهوری اسلامی درباره مقاومت بسیار حائز اهمیت و مهم است.

وی با بیان اینکه اولویت ما باید فلسطین باشد و در درجه دوم به مقابله با تکفیری ها بپردازیم ،اظهار کرد: راه پیدا کردن به دل مخاطبان کار مهمی است. عده ای پس از 11 سپتامیر سعی کردند چهره اسلام را مخدوش کنند از این رو همه رسانه های اسلامی باید ویژگی های اسلام مهدوی را بیان کنند.

به گفته مدیر شبکه المنار، اجلاس رادیو و تلویزیون های کشور های اسلامی، گام موثری است تا بار دیگر نوک پیکان رسانه های اسلامی به سوی فلسطین قرار گیرد.

فرهات گفت: باید با غرب و مخاطبانش با زبان خودشان صحبت کنیم که این مهم، نیاز به کار کارشناسی دارد. ایران اسلامی بسیار در این زمینه عملکرد خوبی داشته و راه اندازی رسانه هایی به زبان اسپانیایی و نفوذ به دل مخاطبان اروپایی دلیلی بر این مدعا است.

وی تاکید کرد: غرب می خواهد اسلام را مخدوش کرده و با زبان خود اسلام را تعریف کند از این رو ما باید گفت وگوی ادیان و تمدن ها را برای جهانیان داشته باشیم. هیچوقت کمبود تمدن و فرهنگی نداشتیم و مطرح کردن پیام ها بسیار مهم است.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی توضیح داد: رسانه ها باید در بخش اخبار روز به روز پیشرفت کنند تا بمباران خبری را دروازه بانی کرده و خبر واقعی و صحیح را به مخاطبان برسانند.

شبک 1983**1917
کد N304215

وبگردی