آفتاب

ونزوئلا در نشست آتی جنبش عدم تعهد از امریکا شکایت خواهد کرد

ونزوئلا در نشست آتی جنبش عدم تعهد از امریکا شکایت خواهد کرد

مادرید- ایرنا - ˈالیاس خائواˈ وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد که در جریان جلسه آینده جنبش کشورهای عدم تعهد ، از مداخله جویی آمریکا در امورات داخلی این کشور آمریکای جنوبی شکایت خواهد کرد .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، خائوا از طریق شبکه اجتماعی وزارت امور خارجه گفت :ما از الجزایر برای جلسه کشورهای جنبش عدم تعهد دیدار خواهیم کرد تا در آنجا ، مداخله جویی های آمریکا در امورات کشورمان را مورد شکایت قرار دهیم .

افزون بر آن ، وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد که همچنین این شکایت را در نزد دیگر سازمان های بین المللی از جمله جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب (سلاک ) ارائه خواهد داد.

خائوا ، چند روز قبل در چارچوب برگزاری اجلاس وزیران خارجه اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور ) در جزایر ˈگالاپاگوسˈ اکوادور ، همچنین از مداخله جویی های آمریکا در امورات ونزوئلا شکایت کرده بود .

ˈرمضان لعمامره ˈ وزیر خارجه الجزایر ، روز یکشنبه اعلام کرده بود که در بین چهارشنبه و پنجشنبه ، نزدیک به 80 وزیر خارجه و رهبران سازمان های منطقه ای که جنبش کشورهای غیر متعهد را تشکیل می دهند ، در الجزیره گرد هم خواهند آمد .

وی گفت که هدف این جلسه ، خاتمه دادن جزییات برای اجلاس آینده وزیران خارجه جنبش کشورهای غیر تعهد است که سال آینده در کاراکاس برگزار خواهد شد .

اروپام **1234**1917
کد N304135

وبگردی