آفتاب

آملی لاریجانی: نگاهمان به دنیا و ظواهرش قرآنی باشد

آملی لاریجانی: نگاهمان به دنیا و ظواهرش قرآنی باشد

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که باید برای دستیابی به حقایق قرآنی راه جدیدی پیدا کنیم، تاکید کرد که نگاهمان به دنیا و ظواهر آن باید نگاه قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: خداوند بهترین گفتار را بر مردمان نازل داشته است و به تناسب عظمت قرآن، عظمت حاملان آن هم روشن می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از شیخ صدوق مبنی بر این‌که اشراف امت پیامبر(ص) حاملان قرآن و اصحاب لیل هستند، گفت: برای این‌که بدانیم اشراف قرآن چه کسانی هستند باید ببینیم خود قرآن چیست.

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که قرآن یک حقیقت ذی‌مراتب است، افزود: یک مرحله از قرآن الفاظ و اصوات است، مرتبه دیگر معانی است و مرتبه دیگر لایه‌های عمیق‌تر معنایی است که از جمع آیات فهمیده می‌شود.

آملی‌لاریجانی گفت: مرتبه بسیار بالاتر از اینها استجماع تمام حقایق قرآنی است و این مقام، مقام اهل بیت است.

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که قرآن ظهور حق است، گفت: در دعای شب بیست‌وهفتم ماه رجب می‌خوانیم حاملان قرآن ذی‌مراتبند و مرتبه اخیر آن چنین خاصیتی پیدا می‌کند که با باطن قرآن متحد می‌شود.

وی گفت: قرآن برای اصحاب لیل حساب جدایی باز می‌کند. در ظاهر اصحاب لیل به معنای شب‌زنده‌داران است. خداوند در توصیف پیامبر خود خطاب به او می‌فرماید تو بیش از دو سوم شب را بیداری و عده‌ای از کسانی که با تو هستند نیز این‌چنین‌اند.

آملی‌لاریجانی گفت: امام علی(ع) در اوصاف متقین می‌فرماید، متقین شب‌ها به تلاوت قرآن می‌ایستند، اجزای قرآن را می‌خوانند و نفوس خود را با آیات قرآنی به حوض می‌اندازند و دوای بیماری‌شان را از قرآن می‌طلبند.

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که ما برای دستیابی به حقایق قرآنی باید راه جدیدی پیدا کنیم، گفت: نگاه ما به دنیا و ظواهر آن باید نگاه قرآنی باشد.

انتهای پیام

کد N303974

وبگردی