آفتاب
آلمان:

گزارش آژانس درمورد همکاری ایران نقش مهمی در روند مذاکرات خواهد داشت

گزارش آژانس درمورد همکاری ایران نقش مهمی در روند مذاکرات خواهد داشت

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان با مثبت ارزیابی کردن گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد فعالیت های هسته ای ایران را در روند مذاکرات آتی این کشور با 1+5 مهم توصیف کرد.

ˈمارتین شفرˈ روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران درپاسخ به سووال ایرنا درخصوص گزارش جدید آژانس بین المللی اتمی که همکاری ایران با آژانس و عمل به تعهدات توافق ژنو را مورد تایید و تاکید قرار داده است،گفت: جمع بندی این گزارش حاکی از این است که ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده و با آژانس همکاری خوبی داشته که این بسیار مهم است.


شفر با اعلام اینکه برلین از این مسئله استقبال می کند،از نظر ما همکاری ایران با آژانس و عمل به تعهدات توافق ژنو از سوی این کشور نه تنها بسیار مهم است بلکه می تواند پیش زمینه تعیین کننده ای برای روند مذاکرات آتی ایران و 1+5 باشد.



سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه ما دیگر وقت چندانی برای دستیابی به توافق نهایی براساس زمان تعیین شده در توافق موقت ژنو نداریم، گفت: کمتر از 2 ماه تا پایان این فرصت باقی مانده به همین خاطر طرفین همه تلاش خود را انجام می دهند تا به یک توافق جامع هسته ای دست یابند و ما امیدواریم پاسخی به سووالات و ابهامات باقی مانده پیدا کنیم.
کد N303887

وبگردی