آفتاب
تکمیلی

حمله انتحاری در کابل 2 کشته بر جا گذاشت

حمله انتحاری در کابل 2 کشته بر جا گذاشت

کابل - یک عامل عملیات انتحاری بمب همراه خود را در مسیر حرکت خودروی ارتش افغانستان در بزرگراه منتهی به فرودگاه کابل منفجر کرد که بر اثر آن 2 تن کشته و 9 تن زخمی شدند.

ˈظاهر عظیمیˈ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید حمله انتحاری عصر روز دوشنبه در حوزه ششم امنیتی کابل گفت بر اثر یک حلمه انتحاری دو تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت این عامل انتحاری بمب جاسازی شده در یک دستگاه موتور سیگلت را هنگام نزدیک شدن خودروی ارتش افغانستان منفجر کرد که بر اثر آن خساراتی نیز بر جای ماند.

ایوب سالنگی معاون امنیتی وزارت کشور افغانستان نیز با تایید این حمله انتحاری گفت حال دو تن از زخمی های این رویداد وخیم است.

نیروهای طالبان هفته گذشته با انتشار بیانیه ای از آغاز عملیات موسوم به خیبر در سراسر افغانستان خبر دادند و اعلام کردند در این عملیات ها نیروهای امنیتی افغان ، نیروهای خارجی و همچنین مقامهای دولتی و اتباع خارجی را هدف قرار خواهند داد.

اداره امنیت ملی افغانستان نیز روز چهارشنبه گذشته از دستگیری یک مهاجم انتحاری با جلیقه انفجاری و خودروی بمب گذاری شده در کابل خبر داد.

آساق/1501
کد N303793

وبگردی