آفتاب

یانوکوویچ: انتخاب ملت اوکراین را می پذیرم

یانوکوویچ: انتخاب ملت اوکراین را می پذیرم

تهران-ایرنا-ˈویکتور یانوکوویچˈرییس جمهوری برکنارشده اوکراین پس از انتخاب ˈ پترو پوروشنکوˈ به عنوان رییس جمهوری جدید این کشور، اعلام کرد انتخاب ملت اوکراین را محترم می شمارد.

به گزارش روزدوشنبه خبرگزاری فرانسه از مسکو، یانوکوویچ که در اواخر ماه فوریه به روسیه گریخت، دربیانیه ای که توسط خبرگزاری های روس منتشر شد، اعلام کرد: صرف نظر از منطقه ای خاص و یا میزان مشارکت، نتیجه انتخابات هر چه که باشد آن را می پذیرم. این انتخابات در دشوارترین روزهای میهن برگزار شده است.

وی افزود: با این حال خاطر نشان می کنم برای مشروعیت انتخابات و شخص رییس جمهوری، مشارکت بخش های جنوب شرقی کشور امری ضروری است. بسیاری از رای دهندگان توسط اقدامات حکومت غیرقانونی در این مناطق مورد تهاجم و تحقیر قرار گرفتند.

به گفته یانوکوویچ، نخستین وظیفه دولت پس از انتخاب پوروشنکو پایان دادن به خونریزی ها و خارج کردن نیروها از مناطق شرقی و جدایی طلب اوکراین است.

رییس جمهوری مخلوع اوکراین که ماه ها با اعتراضات مردم مواجه بود، پس از کشته شدن ده ها تن از معترضان در کی یف در درگیری با پلیس مورد تهدید قرار گرفت و کشورش را ترک کرد و به روسیه گریخت.

وی در 22 فوریه (3 اسفند ماه) با رای پارلمان برکنار و ˈالکساندر تورچینوفˈ رییس مجلس و از نزدیکان ˈیولیا تیموشنکوˈ به عنوان رییس جمهوری موقت اوکراین انتخاب شد.

اروپام** 9053**1485** 1064
کد N303606

وبگردی