آفتاب

رئیس‌جمهور منتخب اوکراین: امیدوارم بزودی با رهبران روسیه دیدار کنم

رئیس‌جمهور منتخب اوکراین: امیدوارم بزودی با رهبران روسیه دیدار کنم

رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد که در نیمه اول ماه ژوئن با رهبران روسیه دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین در جریان یک کنفرانس خبری گفت: برقراری ثبات در مناطق شرقی اوکراین نیازمند مشارکت مسکو است و من امیدوارم که بتوانم در نیمه اول ماه ژوئن با رهبران روسیه دیدار کنم.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه از پیروزی پوروشنکو حکایت دارد و این در حالی است که جدایی طلبان مسلح حامی روسیه کنترل برخی از شهرها و مناطق مهم را در نواحی روس زبان شرق اوکراین به دست گرفته اند و مانع از حضور مردم در پای صندوق‌های رای شدند.

رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین افزود: امیدوارم که روسیه از تلاش های ما برای مقابله با مشکلات در نواحی شرقی این کشور حمایت کند.

وی بار دیگر از آمادگی خود برای گفتگو با جدایی طلبانی که خلع سلاح شده اند سخن گفت اما تاکید کرد که وی با تروریست هایی که امنیت این کشور را تهدید می کنند دیدار نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور منتخب اوکراین همچنین خاطرنشان کرد که از تمام ابزارهای حقوقی لازم برای برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین استفاده خواهد کرد. این منطقه پس از برگزاری رفراندوم در ماه مارس به خاک روسیه ملحق شد.

انتهای پیام

کد N303507

وبگردی