آفتاب

یک رسانه آلمانی: روسیه هشت راکتور هسته ای در ایران می سازد

یک رسانه آلمانی: روسیه هشت راکتور هسته ای در ایران می سازد

تهران - ایرنا - به گزارش یک رسانه آلمانی، شرکت ˈروس اتمˈ به زودی قرارداد ساخت هشت راکتور هسته ای را با مقام های ایران امضا خواهد کرد.

تارنمای دویچه وله (صدای آلمان) افزود: در حالی که مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو به کندی در جریان است، مسکو تصمیم گرفته است چند راکتور اتمی در ایران بسازد. خبرگزاری های ریانوستی و رویترز هم زمان این خبر را به نقل از تیم مذاکره کننده روسیه اعلام کرده اند.

پایگاه اینترنتی دویچه وله به نقل از خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد، قرار است ابتدا قرارداد ساخت دو راکتور اتمی در بوشهر میان ایران و روسیه امضا شود. شرکت دولتی روس اتم پیشتر مذاکرات با ایران برای ساخت راکتورهای بیشتری را تایید کرده بود، اما حاضر نشد جزئیات مذاکرات میان دو کشور را فاش سازد.

به نوشته این تارنمای آلمانی: غرب نگران استفاده ایران از سوخت مصرف شده در راکتور اتمی بوشهر برای دستیابی به پلوتونیوم برای ساخت تسلیحات اتمی است. اما ایران متعهد شده که سوخت مصرف شده در راکتور اتمی بوشهر را به روسیه تحویل دهد.

دویچه وله در گزارش خود یادآور شد: مقام های ایران همواره تاکید می کنند که به دنبال تولید سلاح اتمی نیستند. اما همواره با کاهش ظرفیت غنی سازی خود مخالفت می کنند.

رسانام**9054**1542**
کد N303440

وبگردی