آفتاب

سد "قوردانلو" به بند خاکی تبدیل نمی‌شود ‌

سد "قوردانلو" به بند خاکی تبدیل نمی‌شود ‌

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان گفت: موضوع ساخت سد قوردانلو از سال 76مطرح است و در وزارت نیرو قرار بر این شد تا این سد با حجم 190 میلیون متر مکعب ساخته شود و مقداری از آن آب به استان خراسان رضوی انتقال یابد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، افزود: ساخت این سد در سال 83 و با استانی شدن خراسان شمالی دوباره مطرح و به جریان افتاد و از سوی دیگر مسوولان خراسان رضوی نیز تمایلی برای انتقال آب از این استان به استان خود نشان ندادند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن عدم همکاری وزارت خانه برای ساخت این پروژه منجر به استیضاح وزیر نیرو در مجلس هفتم نیز شد.

ثروتی با اشاره به اینکه سد قوردانلو یکی از پروژه‌های ملی است، اظهار کرد: در نهایت طی دو سال گذشته این پروژه در ردیف بودجه قرار گرفت.

وی توضیح داد: به طوری که در سال گذشته از محل فروش اوراق مشارکت 100 میلیارد ریال و در سال 91 نیز 50 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت که به علت عدم هماهنگی این اعتبار دوباره برگشت خورد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان توضیح داد: در حال حاضر طبق مصوبه در وزارت نیرو حجم مخزن این سد به 35 میلیون متر مکعب رسیده است و اعتبار مورد نیاز آن از طریق اعتبارات دولتی و اوراق مشارکت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه تبدیل به بند خاکی نمی‌شود و در قالب سد انجام می‌شود، گفت: ساخت سد قوردانلو از جمله پروژه‌های مطرح شده در سفر مقام معظم رهبری است و این پروژه از طریق ‌خاتم‌الاوصیا که متعلق به وزارت دفاع است، اجرایی می‌شود.

ثروتی تاکید کرد: ساخت این سد بستگی به جدیت و پیگیری شرکت آب و منطقه‌ای استان دارد و اگر پیگیری‌های خوبی از طریق این شرکت انجام شود، به احتمال زیاد عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی، اجرای این پروژه برای گرفتن کمیسیون 215 به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N303371

وبگردی