آفتاب

ایران پایگاه اصلی رسانه های جهان اسلام است

ایران پایگاه اصلی رسانه های جهان اسلام است

تهران-ایرنا-مدیر رادیو بشائر بیروت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پایگاه اساسی رسانه های جهان اسلام است، گفت: امروز ایران پایگاه قدرت مندی برای حمایت از فعالیت های رسانه های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شیخ حسن بشیر روز دوشنبه در هفتمین نشست مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اظهار کرد: مساله اصلی در گذشته گسترش رسانه های اسلامی بود اما هم اکنون مساله ما تلاش برای فعالیت روزآمد و موثر رسانه های اسلامی در جهان است.

وی گفت: هم اکنون ما از امکانات فراوانی برخوردار هستیم و توانمندی های زیادی داریم که باید از آن ها نهایت استفاده را ببریم مخصوصاً در این شرایط که رسانه های اسلامی یک پایگاه اساسی دارند و آن جمهوری اسلامی ایران است.

بشیر افزود: ایران در هر شرایطی به صورت گسترده از رسانه اسلامی حمایت می کند و حتی اکنون که تحت فشارهای زیادی قرار گرفته و با تهاجم و هجمه گسترده سیاسی و اقتصادی ظالمانه از سوی غربیان و حتی کشورهای عربی مواجه است به این نقش خود عمل می کند.

حسن بشیر با اشاره به اینکه در سال 1987 غرب هجوم تبلیغاتی سنگینی علیه ایران روا داشت، گفت: در آن ایام که ایران مورد تهاجم چندین کشور و در راس آن رژیم بعثی عراق قرار گرفته بود ما شاهد هجوم رسانه های عربی نیز بودیم، به همین جهت باید در بخش رسانه ها هوشیار باشیم.

مدیر رادیو بشائر لبنان در ادامه گفت: رسانه های اسلامی در جهان امروز باید مستقل عمل کنند؛ امروز جنگ تبلیغاتی گسترده ای وجود دارد و غرب از طریق تبلیغات خود سعی می کند چهره اسلام و مسلمین را مخدوش کند. ما باید از امکاناتمان به طور کامل استفاده کنیم و آن را در اختیار دیگر رسانه های اسلامی نیز قرار دهیم و با آن ها همکاری کنیم.

بشیر ادامه داد: چالش هایی که رسانه های اسلامی با آن مواجه هستند همان چالش هایی است که اسلام ناب محمدی با آن ها مواجه است، بنابراین ما باید بر اساس ارزش های اسلامی فعالیت کنیم مثلا قرآن کریم ما را به عدالت دعوت می کنیم و ما باید بر اساس این اصل عمل کنیم و هیچ توجهی به بدخواهان نداشته باشیم.

وی گفت: روشی که رسانه های اسلامی باید در پیش بگیرند این است که نباید دیگران را متهم کند و همچنین از ورود به روش های غیراخلاقی خودداری کند.

وی خاطرنشان کرد: این رسانه ها که نام اسلام را بر خود دارند، باید به طور صادقانه و منطقی و از طریق گفت وگوی سازنده به مقابله با رسانه های مخالف اسلام و دشمنان بپردازند و پیرو خط مشی قرآن و اهل بیت(ع) باشند.

بشیر گفت: رسانه اسلامی باید طوری باشد که اصول و مفاهیم قرآنی و مفاهیم اصیل اسلامی را مجسم کند و ما باید با رسانه های مجازی که بدور از تعصب و افراط گرایی فعالیت می کنند، همکاری داشته باشد.

فراهنگ(3)**9187**1569
کد N303289

وبگردی