آفتاب
گزارش خبری/

پیروزی احزاب ضد بروکسل در انتخابات پارلمان اروپا

پیروزی احزاب ضد بروکسل در انتخابات پارلمان اروپا

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: پیروزی احزاب محافظه‌ کار و ضد بروکسل، راستگراها و مخالفان اتحادیه در انتخابات پارلمان اروپا نشان داد که اروپایی ها از سیاست‌های ریاضتی خسته شده اند.

نتایج انتخابات پارلمانی اروپا حکایت از پیروزی احزاب محافظه‌ کار و کسب اکثریت کرسی‌ های پارلمان از سوی احزاب راستگرا و منتقد اتحادیه اروپا دارد.

چهارمین و آخرین روز از مهلت برگزاری انتخابات پارلمان اروپا روز یکشنبه برگزار شد و بر اساس گزارش اولیه پارلمان اروپا، احزاب راست میانه 211 کرسی از مجموع 751 کرسی‌ پارلمان اروپا را از آن خود کردند که به نسبت جمعیت 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تقسیم شده و آرای اخذ شده بر زندگی 500 میلیون شهروند اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد.

همچنین سوسیال دمکرات‌ ها با کسب 185 کرسی به عنوان دومین و لیبرال‌ ها با کسب 71 کرسی پارلمان به عنوان سومین فراکسیون برتر پارلمان اروپا معرفی شدند که مهمترین وظیفه پارلمان آتی انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپا است.

اتحاد احزاب دمکرات‌ مسیحی و سوسیال‌ مسیحی در آلمان با کسب 5/ 35 درصد از آرا بیشترین آرای انتخابات پارلمان اروپا را کسب کرد، این درحالیست که آرای این احزاب در مقایسه با انتخابات گذشته 2/4 درصد کاهش یافته است.

حزب سوسیال‌ دمکرات 3. 27 درصد آرا را کسب کرد، این آرا در مقایسه با انتخابات گذشته در سال 2009 به میزان 6/5 درصد افزایش داشته است. همچنین سبزهای آلمان 10/8 درصد آرا را کسب کرده و در جایگاه سوم قرار گرفتند. حزب چپ 4/ 7 درصد و حزب دمکرات آزاد (FDP) تنها 4/ 3 درصد آرا را کسب کردند.

حزب محافظه‌ کار جمهوری قبرس با کسب  8/ 37 درصد و حزب چپ قبرس با کسب 9/ 26 درصد از آرا در جایگاه نخست و دوم قرار گرفتند.

حزب دانسک‌ فولک در دانمارک و  FPÖ در اتریش که از جمله احزاب راست‌ گرا هستند، در این انتخابات پیروز شدند که سیاست های سختگیرانه ای را در قبال مهاجرت و کمک به کشورهای بحران زده عضو اتحادیه اروپا دارند.

حزب محافظه‌ کار ائتلاف ملی فنلاند با کسب 7/ 22 درصد آرا بیشترین آرا را کسب کرد، این درحالیست که این حزب در سال 2009،  2/ 23 درصد آرا را از آن خود کرده بود. حزب راست‌ گرای "فنلاندی‌ های حقیقی"  نیز  8/ 12 درصد آرا را از آن خود کرد.

حزب راست‌ گرای افراطی جبهه ملی (FN) به رهبری "مارین لوپن" با کسب 4/ 24 درصد آرا از 74 کرسی فرانسه به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد، این درحالیست که این حزب در انتخابات 2009 تنها 3/ 6 درصد آرا را کسب کرده بود و تنها سه کرسی در اختیار داشت. همچنین حزب مخالف محافظه‌کار UMP با کسب 21 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

از سوی دیگر اکثریت کرسی‌ های انگلیس در پارلمان اروپا به "نایجل فاراژ" رهبر حزب استقلال و هم حزبی‌ هایش که بارها بر لزوم خروج لندن از این اتحادیه تاکید کرده اند، رسید که از مخالفان اتحادیه اروپا بوده و سیاست‌ های آزاد مهاجرتی را در پیش گرفته اند.

فاراژ و هم‌حزبی‌ هایش که خواهان پایان اجرای طرح های ریاضت اقتصادی هستند، با کسب 24 کرسی از مجموع 70 سهم این کشور در پارلمان اروپا 31 درصد از مجموع آرای انگلیس را به خود اختصاص دادند که حزب استقلال در حال حاضر نماینده‌ ای در پارلمان این کشور ندارد.

همچنین حزب "کار" به رهبری "اد میلبند"  پس از حزب استقلال بیشترین آرای انگلیسی‌ ها را از آن خود کرد و حزب حاکم انگلیس به رهبری "دیوید کامرون"  17 کرسی را به خود اختصاص داد که در مقایسه با دوره گذشته آرای این حزب سه درصد کاهش یافته است. لیبرال دموکرات‌ ها نیز در این انتخابات دو کرسی را از آن خود کردند.

کد N303192

وبگردی