آفتاب

رونمایی از بانک اطلاعات مالی ساخت ایران در مالزی

رونمایی از بانک اطلاعات مالی ساخت ایران در مالزی

کوالالامپور – ایرنا – نرم افزار بانک اطلاعات مالی ساخت یک شرکت ایرانی روز دوشنبه در حاشیه همایش شبکه بانکداری اسلامی در آسیا که در مرکز همایش های بین المللی شهر کوالالامپور برگزار می شود، رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نرم افزار بانک اطلاعات مالی ساخت این شرکت ایرانی که شعبه ای از آن در مالزی فعالیت می کند، بانک جامعی از اطلاعات مالی بیش از 200 بانک اسلامی را در خود جای داده و نتایج مقایسه ای آن می تواند عملکرد بانک های مختلف را مورد سنجش قرار دهد.

این نرم افزار قادر است روند حرکت بانکداری اسلامی و همچنین محصولاتی که این بانک ها بیشتر مورد استفاده قرار می دهند را ارزیابی کند.

مشابه این نرم افزار در نظام بانکی فعلی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، اما کاربرد آن در بانکداری اسلامی برای نخستین بار در این همایش و توسط شرکت ایرانی توسعه و نوآوری ارائه شده است.

شرکت توسعه و نوآوری در مالزی دفتر بین الملل شرکت توسن است نرم افزارهای بانکداری اسلامی ارائه می کند.

این شرکت ایرانی در طرح های جلوگیری از تقلب و گزارشات هوشمند برای سیستم انتقال پول از طریق خدمات پیام کوتاه (اس.ا.اس) نیز در ویتنام فعالیت دارد.

نرم افزار بانک اطلاعات مالی در بانکداری اسلامی قرار است توسط شرکت بین المللی پول قرمز که در زمینه بانکداری اسلامی فعالیت می کند در کشورهای مختلف معرفی شود.

این نرم افزار تجاری بانکداری اسلامی که توسط متخصصان ایرانی تهیه شده است سیستمی کاملا جدید و نوآورانه است که مشابه آن در بازار بانکداری اسلامی وجود نداشته است.

با توجه به کمبود داده ها در تحلیل بانکداری اسلامی این سیستم می تواند منبع و مرجع بسیاری از تحقیقات، تجارت در کشورها، مقاله های دانشگاهی و طرح های اقتصادی در حوزه بانکداری اسلامی شود.

آساق**د.م**1611
کد N303075

وبگردی