آفتاب
در تذکر شفاهی مطرح شد؛

نمی دانیم وضعیت ارزی کشور چگونه است/ تحقیق و تفحص از بانک مرکزی طرح شود

نمی دانیم وضعیت ارزی کشور چگونه است/ تحقیق و تفحص از بانک مرکزی طرح شود

نماینده مردم کرمان از عدم بررسی سئوال از وزیر رفاه و وزیر امور خارجه و نیز طرح تحقیق و تفحص از بیمه و بانک مرکزی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگارپارلمانی مهر، در جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکر شفاهی با اشاره به عدم اجرای آیین نامه داخلی مجلس از سوی هیات رئیسه ،گفت: چند ماه است که از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سئوال کردیم و درخواست کردیم این سئوال به صحن علنی ارجاع شود اما از سوی کمیسیون مربوطه به صحن علنی ارجاع نمی شود.

وی افزود: از وزیر امور خارجه درباره دیپلماسی اقتصادی سئوال کردیم که از سال گذشته این سئوال مطرح است، تحقیق و تفحص از سازمان بیمه از یک سال پیش و تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از یک سال و نیم گذشته مطرح است اما معلوم نیست هیات رئیسه چگونه درباره این مسائل تصمیم گیری می کند.

پورابراهیمی ادامه داد: اگر این سئوالات و تحقیق و تفحص ها قرار است ابزار نظارتی مجلس نباشد مجلس از ارزش خود می افتد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمی دانیم وضعیت ارزی کشور چگونه است و در این باره باید از بانک مرکزی تحقیق و تفحص شود، گفت: کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون اقتصادی باید در این باره به طور سریع اقدام کنند.

وی افزود: موارد مهم و کلان اقتصادی کشور را مد نظر قرار دهید تا بتوانیم مشکلات اساسی را برطرف کنیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: از شخص آقای لاریجانی و هیات رئیسه درخواست می کنم که به طور جدی این مسئله را پیگیری کنند.

به گزارش مهر، محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: در هیات رئیسه مجلس درباره این موضوعات بحث کرده و تصمیم لازم را اتخاذ می کنیم.

وی افزود: از کمیسیون های مربوطه درخواست می کنیم در بررسی سئوالات تسهیل کنند و برای روان شدن کار یک روز به سئوالات اختصاص می دهیم.

کد N302973

وبگردی