آفتاب

ظریف عازم استانبول شد 

ظریف عازم استانبول شد 

وزیر امور خارجه کشورمان در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای عازم استانبول شده و قرار است فردا شب به منظور شرکت در اجلاس میان دوره ای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به الجزایر سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز دوشنبه برای شرکت در اجلاس میان دوره ای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و شرکت در نشست وزیران خارجه این جنبش در راس هیاتی تهران را  ترک کرد.

 ظریف قرار است ضمن سخنرانی در این نشست ، با وزیران خارجه و مقامات کشورهای شرکت کننده  دیدار و گفتگو کند.

وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در الجزیره درباره برگزاری هفدهمین نشست سران این جنبش که سال آینده در ونزوئلا برگزار می شود، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.  در سند نهایی اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد که در تهران برگزار شد، ونزوئلا به عنوان کشور میزبان نشست هفدهم سران این جنبش انتخاب شد.

در حاشیه اجلاس وزرای خارجه، نشست کمیته فلسطین با دستور کار تعیین شده از سوی دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد که در نیویورک مستقر است، برگزار خواهد شد و پیش نویس بیانیه تدوین شده مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

 ظریف همچنین در مسیر عزیمت به الجزایر طی توقف در استانبول با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپائی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان صبح امروز  در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: مذاکرات غیر رسمی بین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در استانبول آغاز می شود.

وی افزود: این مذاکرات امروز و فردا به منظور بررسی پیشرفت کار صورت خواهد گرفت.

این منبع تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان فردا از استانبول به الجزایر سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش قرار بود یک دور مذاکرات جمع بندی بین ظریف و اشتون پیش از آغاز دور بعدی مذاکرات در وین برگزار شود. مذاکرات ایران و 1+5 در 23 اردیبهشت ماه در وین به نتیجه ملموسی دست پیدا نکرد، این در حالی است که قرار بود از دور گذشته طرفین وارد نگارش متن توافق نهایی شوند.

 

کد N302794

وبگردی