آفتاب

خنثی‌سازی "عملیات بزرگ تروریستی" در تونس

خنثی‌سازی "عملیات بزرگ تروریستی" در تونس

نخست‌وزیر تونس از خنثی‌سازی یک طرح بزرگ تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، مهدی جمعه، نخست وزیر تونس در یک نشست امنیتی با اعلام این خبر گفت: این عملیات بزرگ تروریستی اقتصاد کشور و امنیت در تونس را هدف قرار داده بود.

وی عنوان داشت: ما می‌دانیم که تروریست‌ها در کجا هستند و چه اهداف و طرح‌هایی را علیه این کشور بکار می‌گیرند.

در همین راستا وزارت کشور تونس از بازداشت اعضای یک گروهک جاسوسی متشکل از 16 عضو و همچنین دستیابی به مقادیری مواد منفجره که توسط نیروهای مسلح در شش کیلومتری شهر "نقردان" واقع در مرزهای لیبی نگهداری می‌شد خبر داد.

از سوی دیگر محمد علی العروی، سخنگوی وزارت کشور تونس تصریح کرد :نیروهای امنیتی روز (یکشنبه) سه تن از اعضای خطرناک این گروهک را بازداشت کردند. طی روزهای گذشته نیز 13 تن از اعضای این گروه تروریستی دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد که این گروهک تروریستی علیه رهبران امنیتی و تاسیسات اقتصادی و گردشگری این کشور برنامه‌ریزی کرده بود و تمامی اعضای آن اتباع تونس هستند که آموزش‌های رزمی را در اردوگاه‌های لیبی دیده‌اند و هم‌اکنون نیز از سوی این کشور حمایت می‌شوند.

این نشست امنیتی در اردوگاه "العوینه" واقع در پایتخت تونس به منظور مذاکره در خصوص جزئیات عملیات امنیتی انجام شده توسط ارتش تونس برگزار شد. لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس و منجی الحامدی، وزیر خارجه و همچنین رضا صفر، وزیر امنیتی این کشور در این نشست حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N302613

وبگردی