آفتاب

ماموریت لاریجانی به کمیسیون های مجلس برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد

ماموریت لاریجانی به کمیسیون های مجلس برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص مبارزه با فساد گفت: کمیسیون های مجلس نظارت خود را بر مسئولان اجرایی افزایش دهند و گزارش های خود از تخلفات را براساس ماده 236 به مجلس ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: باید از عزیزانی که شجاعانه در جنگ حاضر شدند تقدیر کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان اظهار داشت: مبارزه با فساد اقتصادی توجه به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات با حمایت از محور پیشرفت های علمی و فناوری در نشست هایی با مسئولان اجرایی در این زمینه دارند برنامه هایی را مدون کنند تا مشخص شود آیا نقصی در قوانین وجود دارد و یا اگر نقصی وجود ندارد نظارت بیشتری داشته باشند تا این حرکت رو به جلو ادامه پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی نیز در زمینه تحقق فرهنگ اسلامی با حضور  مسئولان کشور بررسی های لازم را انجام دهد و اگر لازم است قانون خاصی تدوین شود و یا نظارت بر اجرای فرهنگ اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به ساز و کاری که برای تحقق اقتصادی مقاومتی در مجلس پیش بینی شده است گفت: مرکز پژوهش های در این زمینه باید فعال تر عمل کند. آقای باهنر هم از طرف هیأت رئیسه مامور شدند تا برنامه کمیسیون های مختلف در هر بخش مشخص شود تا آنجایی که اطلاع دارم مرکز پژوهش ها در زمینه قوانین بررسی های اولیه را انجام داده است و قوانینی که باید هست یا اصلاح شود و یا خبرهای قانونی بررسی شده اند.

لاریجانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مبارزه با فساد گفت: کمیسیون های تخصصی باید نظارت های جدی بر کار مسئولان اجرایی داشته باشند و اگر موارد تخلفی مشاهده کردند براساس ماده 236 به مجلس گزارش دهند.

لاریجانی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص جمعیت گفت: گزارشی از سوی کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بهداشت در خصوص جمعیت تهیه شده که یک مشکل اساسی در خصوص آن وجود دارد که آن بار مالی است که باید با تفاهم با دولت این مشکل حل شود و ایراد اصل 75 آن برطرف گردد.

وی تصریح کرد: در هیأت رئیسه زمان بندی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در کمیسیون مختلف را بررسی می کنیم که هر کمیسیون در چه بازه زمانی فرصت دارد که فرمایشات رهبری را محقق کند.

لاریجانی در پایان ضمن  تشکر از نصایح و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: این نصایح برنامه پیش روی نمایندگان است.

 

 

کد N302421

وبگردی