آفتاب

یک مقام حزب الله لبنان: طرح تجزیه سوریه ناکام ماند

یک مقام حزب الله لبنان: طرح تجزیه سوریه ناکام ماند

تهران - ایرنا - رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، کشور سوریه را در مسیر پیشرفت دانست و تصریح کرد: این کشور از مرحله خطر خارج شده است و آرام آرام پیشرفت می کند، طرح تجزیه سوریه هم ناکام ماند.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم امین السید یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوسیما،افزود: تکفیری ها کاری کردند که مردم سوریه بیشتر بیدار شوند.

وی تصریح کرد: ایران و حزب الله و روسیه هم برای خروج سوریه از مشکل یاری رساندند، البته با وجود همه این کمک ها بشار اسد کسی بود که توانست روی پای خود بایستد.

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان همچنین گفت: خاورمیانه جدید را خودمان خواهیم ساخت؛ ایران ، عراق ، سوریه و مقاومت در لبنان و فلسطین آن را خواهند ساخت.

وی با اشاره به حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به بیروت در سال 1982 میلادی تصریح کرد: در شرایطی که آنها فکر می کردند چند کماندو برای گرفتن لبنان کافی است، ما راه مقاومت و حزب الله را با الهام از فرمایشات امام خمینی (ره) و با حمایت و کمک های جمهوری اسلامی ایران و سوریه آغاز کردیم.

وی افزود: عامل اصلی در پیروزی های سال 2000 میلادی نیز حمایت های ایران و سوریه و نیز سیاست سلب امنیت از دشمن بود.

امین السید گفت: صهیونیست ها همیشه در پاسخ به عملیات حزب الله، غیرنظامیان را می کشتند ما هم سلاح مناسب برای پاسخ را در اختیار نداشیم ولی وقتی حزب الله به قدرت بازدارندگی رسید و موشک به شهرک های صهیونیستی می زدیم، معادله تغییر کرد.

وی افزود: عامل دیگر ایمان، شجاعت و قدرت جنگی رزمندگان بود به گونه ای که صهیونیست ها به این نتیجه رسیدند که ماندن در لبنان ضررش بیشتر از رفتن است، از این رو همه دنیا دید که آنها با ذلت از لبنان خارج شدند.

امین السید گفت: رژیم صهیونیستی برای تهاجم تاسیس شد ولی ما توانستیم آنها را شکست دهیم، نخست وزیر وقت این رژیم هم اعتراف کرد که حزب الله ما را شکست داد.

وی با اشاره به قدرت ارتش رژیم صهیونیستی گفت: جنگ ما جنگ دو ارتش نبود، بلکه نبردی چریکی بود، نیروهای حزب الله در جنگ دیده نمی شدند و پادگانی نداشتند که تخریب شود بلکه زیرزمینی بودند، درحالی که ارتش رژیم صهیونیستی آشکار بود و این امر یکی از علت های اصلی پیروزی ما شمرده می شود.

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: هدف از جنگ 33 روزه نیز از بین بردن مقاومت بود و اگر مقاومت از بین می رفت، سوریه هم از بین می رفت و فلسطین تحت تاثیر قرار می گرفت و علیه ایران توطئه می کردند ولی صهیونیست ها که تصویر از بین بردن مقاومت طی 3 تا 4 روز را داشتند متوجه شدند که بعد از یک هفته ورق برگشت.

وی افزود: افزون بر آن قدرت موشکی حزب الله به میزانی بود که ناو صهیونیست ها را هدف قرار داد و به شهرهای دور آنها هم رسید.

امین السید گفت: مقاومت در سال 2006 میلادی تثبیت شد و در نهایت طرح خاورمیانه جدید به همراه وزیر خارجه وقت آمریکا (کاندولیزا رایس) رفت.

وی افزود: البته هر وقت پیروزی توسط مقاومت شکل گرفت، برخی عرب های خائن طرح سازشی را به پیش می بردند که آخرین آنها بعد جنگ 33 روزه بود.

امین السید تصریح کرد: این گونه حکومت ها ابزاری بیشتر در دست استکبار نیستند و فقط می خواهند جنگ مذهبی در منطقه روشن شود، پشت سر آنها هم غرب و کاخ سفید قرار دارد.

وی گفت: آنها با افکار سلفی و تکفیری و اختلافات مذهبی که سیاستی امریکایی است می خواهند مانع پیشرفت مقاومت شوند..

وی همچنین به موضوع ریاست جمهوری در لبنان هم اشاره کرد و افزود: این نخستین بار نیست که مهلت ریاست جمهوری به پایان می رسد، میشل سلیمان هم بلافاصله نیامد ولی برخی جریانها می خواهند جریان سازی و مبالغه کنند، ما امیدواریم که در خصوص این موضوع سریع تر تفاهم حاصل شود.

شبس - 1552
کد N302323

وبگردی